۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

واکنش العبادی به عذرخواهی بایدن از ترکیه

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که از اینکه معاون رئیس جمهوری آمریکا از ترکیه و کشورهای خلیج فارس در خصوص مسئله حمایت از داعش عذرخواهی کرد، ابراز تعجب می‌کند.
کد خبر : ۲۰۲۰۷۴
صراط: «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق گفت که از عذرخواهی «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، از ترکیه و امارات در خصوص قضیه داعش تعجب کرده است.

العبادی در گفت‌وگویی با شبکه خبری «الحره» که مشروح آن هنوز منتشر نشده است، گفت: من تعجب می‌کنم که چرا بایدن از ترکیه و [کشورهای] خلیج [فارس] عذرخواهی کرد.

بایدن روز پنج‌شنبه دهم مهر (2 اکتبر) در جمع دانشجویان دانشگاه «هاروارد» با انتقاد از متحدان آمریکا از جمله عربستان و امارات و ترکیه در خصوص حمایت آنان از گروههای مسلح در منطقه، از آنان به دلیل حمایت بی‌حساب و کتاب از مخالفان مسلح سوریه انتقاد کرد.

العبادی در پاسخ به سوالی درباره زمان اعلام نامزدهای تصدی دو وزارتخانه دفاع و کشور عراق، اعلام کرد که اسامی نامزدها، هفته آینده به پارلمان عراق اعلام خواهد شد.

کابینه جدید عراق به ریاست حیدر العبادی هشتم سبتامبر (17 شهریور) با اکثریت آراء رأی اعتماد گرفت اما وزیری برای دو وزارتخانه کشور و دفاع به دلیل اختلافات، معرفی نشد.
منبع: فارس