۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸

حاجیانی که به حج نرفته برگشتند

کاروان تقلبی حج تمتع، مانع رفتن عده ای از زائران مازندرانی به سرزمین وحی شد.
کد خبر : ۲۰۲۰۷۵
صراط: جمشید رحیمی یک شهروند ساروی گفت: قرار بود به همراه همسرش برای اولین بار به حج تمتع اعزام شود که 5 ساعت قبل از حرکت، مدیر کاروان به آن ها گفت نمی توانند بروند.

رحیمی افزود: نفری 13 میلیون تومان و در مجموع 26 میلیون تومان، 8 ماه گذشته به مدیر کاروان داده بودیم.

به گفته وی زمانی که این آقا پول ما را برگرداند گفت: پولتان هیچ سودی نداشت، مگر می شود 26 میلیون تومان بعد از 8 ماه سود نداشته باشد؟

جمشید رحیمی افزود: حدودا 20 نفر در کاروان این آقا که فامیلی اش رحیمی کولایی بود ثبت نام کردیم و دفتر وی هم با عنوان تور جهانگردی سمند در سه راه ملامجدین ساری فعال است.

این شهروند ساروی گفت: ما هیچ کلاسی برای آموزش حج نرفتیم و بهانه این آقا برای نبردن ما حاضر نبودن و دارای مشکل بودن ویزا بود، در صورتی که ویزای ما مشکلی نداشت.

جمشید رحیمی افزود: این فرد عده ای را به حج برد و عده ای هم مثل ما از حج بی نصیب شدند.

به گفته این شهروند ساروی هزینه هایی مانند نفری 160 هزار تومان برای واکسن، هزینه لباس احرام و حتی قبل از رفتن ولیمه دادیم و سوغات را خریده و حاضر کردیم که متاسفانه این مشکل مانع رفتنمان به حج شد و اکنون در شوک نرفتن مانده ایم.

مسئول روابط عمومی حج و زیارت مازندران هم در این خصوص در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: این افراد ویزا را از سفارت عربستان به صورت آزاد تهیه می کنند و این فرد در سال 89 حدود 200 نفر را به جده برد و برگشت دادند.

جعفری افزود: دفتر این فرد جهانگردی است و مجوز زیارتی ندارد و اکنون 20 کاروان در مازندران مجوز دارند و امسال 2 هزار و 580 نفر از مازندران به حج رفتند.

به گفته مسئول روابط عمومی حج و زیارت مازندران دفتر این فرد قبلا یک بار پلمپ شده بود.

حالا یک سوال از مسئولان حج و زیارت؛ اگر این تورهای جهانگردی مجوز ندارد پس چطور عده ای را به حج می برد؟؟؟ یعنی هیچ نظارتی نیست؟!

برچسب ها: حاجی ساری تمتع صراط
خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست