۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴

پلیس ترکیه 166 معترض را بازداشت کرد

با گذشت سه روز از آغاز اعتراضات مردمی در ترکیه علیه مواضع دولت آنکارا در قبال رویدادهای شهر عین العرب (کوبانی) سوریه، منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه دستکم 166 معترض را در مناطق مختلف این کشور بازداشت کردند.
کد خبر : ۲۰۲۰۸۲
صراط: شمار کشته های این اعتراضات که از دوشنبه شب آغاز شد، به 25 نفر افزایش یافته است. همچنین دهها نفر از معترضان در مناطق مختلف ترکیه در جریان حمله نیروهای امنیتی این کشور زخمی شدند که سی نفر از آنان فقط در استانبول بودند.

معترضان در آنکارا، استانبول، آدانا و سایر شهرهای ترکیه، نقش دولت این کشور در خصوص حمایت از تروریست ها در سوریه را محکوم کردند.

دولت ترکیه به همین دلیل در 5 منطقه این کشور منع آمد وشد و حکومت نظامی اعلام کرده که اولین بار از اوایل دهه 90 قرن بیستم می باشد.

مردم ترکیه علیه عدم مداخله دولت حزب عدالت و توسعه علیه داعش که شهر کردنشین عین العرب (کوبانی) را محاصره کرده است و عدم امداد رسانی به جنگجویان کرد یا اعطای کمک های انسانی به هزاران نفر از مردم دربند این منطقه اعتراض دارند.

منابع خبری پنجشنبه شب گفتند که نیروهای پلیس ترکیه 116 معترض کرد این کشور را در شهر دیابکر بازداشت کردند.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی ترکیه نیز روز پنجشنبه 50 زن را که در فرودگاه آتاتورک در تلاش برای برگزاری تظاهرات در حمایت از کوبانی بودند، بازداشت کرد.

منبع: العالم