۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸

۵ هزار غیرنظامی در محاصره داعش

نیروهای کرد ۴۷ نفر از نیروهای داعش را در جنگ خیابانی در عین‌العرب(کوبانی) کشتند و ۱۷ تن را نیز دستگیر کردند.
کد خبر : ۲۰۲۱۳۷
صراط: همزمان با ادامه درگیری‌ها میان نیروهای کرد و داعش در اطراف شهر (کوبانی) عین العرب در شمال سوریه، گزارش‌ها حاکی از آن است که 5 هزار نفر از غیر نظامیان در یکی از محله‌های این شهر در محاصره نیروهای داعشی هستند.

بنابراین گزارش، این غیرنظامیان با شرایط دشواری مواجه هستند و به دلیل کمبود مواد غذایی، آب و دارو جان آنها در خطر است.

از سوی دیگر خبر دادند که 47 نفر از شبه نظامیان داعشی در درگیری با نیروهای کرد در داخل شهر کشته شده‌اند و 17 تن دیگر نیز به اسارت گرفته شدند.

منابع رسانه‌ای کرد زبان هم خبر داده‌اند که 30 درصد از خاک شهر (کوبانی) عین العرب در اختیار نیروهای داعش است.

خبرنگار تلویزیون المیادین در حلب گزارش داد که درگیری درحالی در (کوبانی) عین العرب ادامه دارد که جنگ خیابانی به صورت تعقیب و گریز در محله‌های جنوبی و غربی بدل شده است و افزود: خیابان چهل و هشتم و دوازدهم شهر اصلی ترین کانون‌های درگیری در کوبانی هستند.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که جنگنده‌های ائتلاف از شب گذشته تاکنون 14 بار مواضع داعش در (کوبانی) عین العرب را بمباران کردند و با این حساب تعداد حملات جنگنده‌های ائتلاف به مواضع داعش در این شهر و مناطق اطراف آن به 47 بار رسید.

شهر (کوبانی) عین العرب طی روزهای اخیر درحالی شاهد تشدید درگیری میان نیروهای کرد با داعشی‌ها بوده است که نیروهای ارتش کرد به فاصله کمی از این شهر در مرز ترکیه با سوریه استقرار یافته‌اند.
منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند