۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸

غرفه منافقین دریک نمایشگاه کتاب+تصاویر

نمایشگاه کتاب فرانکفورت در حالی سومین روز خود را سپری می‌کند که در میان هیاهوی عظیم تبلیغات تجاری، کمتر تبلیغی برای آن به چشم می‌خورد. برپایی چادر گروهک تروریستی منافقین در بیرون نمایشگاه یکی از نکات جالب توجه امروز بود.
کد خبر : ۲۰۲۱۵۹
صراط: سومین روز نمایشگاه کتاب فرانکفورت امروز در حالی آغاز به کار کرد که عمده کارشناسان و مخاطبان تخصصی، فعالیت‌های خود را با شدت بیشتری پیگیری می‌کنند، چرا که تنها دو روز دیگر به پایان نمایشگاه کتاب باقی است و از فردا شنبه 11 اکتبر درب‌ها به روی مراجعه‌کنندگان عمومی باز می‌شود.

مسئولان برگزاری این نمایشگاه در نشست خبری خود اعلام کرده بودند که از اینکه 300 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند خرسند هستند و از فردا با کاهش هزینه‌های بلیط‌های ورودی به نمایشگاه قطعا تعداد این افراد نیز بیشتر خواهد شد.

ازدحام جمعیت نسبت به روزهای نخست برپایی نمایشگاه در روز سوم محسوس‌تر به چشم می‌خورد، هم چنین گروه‌هایی از دبستان‌ها و دبیرستان‌های شهر فرانکفورت نیز برای بازدید از نمایشگاه امروز در محل نمایشگاه فرانکفورت حضور دارند.

از نکات حائز اهمیت دیگر این است که در سطح شهر فرانکفورت با وجود تبلیغات تجاری متعدد و فراوان کمتر تبلیغی از نمایشگاه کتاب فرانکفورت به چشم می خورد، قطارهای شهری و اتوبوس های این شهر نیز با حداقل تبلیغات همراه شده‌اند.

در سال‌های اخیر همواره انتقادات فراوانی نسبت به وجود اغذیه فروشی‌ها در محوطه مصلی در ایام نمایشگاه کتاب تهران مطرح شده بود، اما نکته جالب توجه این است که در نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز مانند نمایشگاه کتاب ایران کافه‌ها و اغذیه فروشی‌های متعددی به چشم می‌خورد،  این کافه‌ها تنها محدود به محوطه بیرونی نمایشگاه نیستند،  بلکه در داخل سالن‌ها نیز وجود دارد. هر چند محیط اصلی نمایشگاه را تحت الشعاع قرار نمی دهند.

استفاده از مبل‌های شنی در کنار ایستگاه‌های سیار مطالعه، حضور دستگاه های چاپ قدیمی در غرفه برخی ناشران،  نمایش ماکت‌های شخصیت‌های داستانی که توسط تصویرگران طراحی شده است،  از دیگر بخش های جذاب نمایشگاه کتاب فرانکفورت است.

برپایی چادر منافقین در نمایشگاه کتاب فرانکفورت+تصاویر

در محوطی بیرونی نمایشگاه نیز هم، چنین افرادی به نمایش صامت کتاب خوانی می پردازند، که تداعی کننده حضور مردان نقره ای در نمایشگاه کتاب تهران است، به نظر می رسد اجرای ایده مردان نقره‌ای در نمایشگاه بیست و هفتم کتاب از اینجا نشأت گرفته باشد.

به طور کلی باید گفت، فضای نمایشگاه کتاب فرانکفورت به گونه‌ای طراحی شده است که مخاطبان با کمترین خستگی در مواجهه با کتاب و کتابخوانی روبرو باشند، از محل برگزاری که در نزدیکی ایستگاه های مترو،  تراموا ، اتوبوس و تاکسی قرار دارد،  تا آسان‌برهای برقی که پیمودن مسیرهای طولانی را برای مراجعه‌کنندگان آسان می‌کند.

یکی دیگر از نکات جالب توجه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور غرفه‌ای در روبروی غرفه ایران است که متعلق به حامیان فردی است که ادعای نائب امام زمانی را دارد. احمد الحسن مردی عراقی است و خود را منجی عالم بشریت معرفی می‌کند.

در این غرفه کتاب‌های متعددی به زبان های انگلیسی، فرانسه، فارسی و عربی در تبلیغ این مرد منتشر شده است.

برپایی چادر منافقین در نمایشگاه کتاب فرانکفورت+تصاویر

برپایی چادر گروهک تروریستی منافقین در محوطه بیرونی نمایشگاه کتاب فرانکفورت که با بی اعتنایی مراجعه کنندگان به نمایشگاه مواجه شده است، از نکات جالب توجه این نمایشگاه است.

عکس‌های دیگری از این نمایشگاه را در ذیل مشاهده می‌کنید:

برپایی چادر منافقین در نمایشگاه کتاب فرانکفورت+تصاویر

برپایی چادر منافقین در نمایشگاه کتاب فرانکفورت+تصاویر

برپایی چادر منافقین در نمایشگاه کتاب فرانکفورت+تصاویر

برپایی چادر منافقین در نمایشگاه کتاب فرانکفورت+تصاویر


منبع: تسنیم