۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

قاتلی پس از 18 سال فرار دستگیر شد

عامل قتل یک خلافکار در غرب لندن پس از 18 سال فرار، در بازگشت از هند به انگلستان دستگیر و با حداقل محکومیت برای 16 سال زندانی شد.
کد خبر : ۲۰۲۲۴۱
صراط: «کرانجیت اوپال» 37 ساله 18 سال پیش در یک نزاع خونین با «هارمیندرسینگ» 28 ساله (از اعضای یک باند خلافکار در لندن) او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و متواری شده بود.
«اوپال» که در این سال‌ها در هندوستان زندگی مخفیانه‌ای را تشکیل داده بود پس از پیدا شدن DNAاش زیر ناخن مقتول تحت تعقیب قرار گرفت.
این قاتل انگلیسی که هرگز فکر نمی‌کرد پس از 18 سال پلیس همچنان به دنبال او باشد در سفری که به وطنش داشت در فرودگاه لندن دستگیر و راهی زندان شد.
دادگاه پس از بررسی شواهد پرونده این قاتل را با وجود سال‌ها فرار از دست قانون به 16 سال زندان محکوم کرد.



3 کشته در 2 حادثه واژگونی مرگبار خودرو

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به حوادث جاده‌ای صبح دیروز، نجات و امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان دو خودروی سواری واژگون شده را تشریح کرد.  «حسین درخشان» سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به امداد‌رسانی به حادثه دیدگان یک دستگاه خودروی سواری پراید گفت: ساعت 52/6 دقیقه صبح دیروز، حادثه جاده‌ای مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید از طریق سامانه 112 به نیروهای امدادی اطلاع داده شد.  سخنگوی سازمان امداد و نجات تصریح کرد: در این حادثه که در محور کاشان- بادرود به وقوع پیوست نیروهای امدادی از استان اصفهان به محل حادثه اعزام شدند که پس از بررسی نخست صحنه حادثه امدادگران متوجه شدند شش سرنشین این خودروی سواری دچار حادثه شدند.  درخشان در ادامه بیان داشت: امدادگران به سرعت عملیات نجات و امدادرسانی را آغاز کردند و یک مصدوم این حادثه را به مراکز درمانی انتقال دادند و همچنین به دلیل شدت حادثه دو نفر از سرنشینان خودروی پراید جان خود را از دست دادند.  سخنگوی سازمان امداد و نجات در ادامه به واژگونی خودروی سواری مزدا و حادثه دیدن سه نفر اشاره کرد و گفت: ‌ساعت 45/6 دقیقه صبح دیروز یک خودروی سواری مزدا در محور آرادان- گرمسار واژگون شد که پس از دریافت گزارش این حادثه امدادگران به محل اعزام شدند و امدادرسانی به سه حادثه دیده را آغاز کردند.  درخشان خاطرنشان کرد: یک مجروح این حادثه پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شد و متأسفانه یک نفر از سرنشینان جان خود را از دست داد.




مرگ دردناک زن 73 ساله پس از سقوط از طبقه چهارم

یک زن کهنسال به علت سقوط از طبقه چهارم یک آپارتمان در سنندج جان خود را از دست داد.
سرهنگ چگینی جانشین فرمانده انتظامی سنندج گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ یکی از شهروندان در شهرک بهاران شهر سنندج به علت سقوط از ارتفاع، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۴ این شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.  جانشین فرمانده انتظامی سنندج ادامه داد: بررسی‌های انجام شده توسط مأموران کلانتری حکایت از آن داشت فرد حادثه دیده یک زن ۷۳ ساله بوده که به دلایلی نامشخص از قسمت تراس خانه خود در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی سقوط کرده و به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است.  سرهنگ چگینی خاطرنشان کرد: ضمن انتقال جسد متوفی به پزشکی قانونی، در این رابطه پرونده‌ای تشکیل شد و موضوع تحت بررسی است.



نجات معجزه آسای ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای ۵خودرو در پایتخت

شش نفر از سرنشینان پنج خودرویی که بامداد دیروز به صورت زنجیره‌ای در تهران به یکدیگر برخورد کرده بودند به صورت معجزه‌آسایی نجات یافتند.
ساعت 2:21 بامداد دیروز پنج خودرو در بلوار کشاورز تقاطع فلسطین بشدت با یکدیگر برخورد کردند.
در پی وقوع این حادثه شش نفر از سرنشینان این پنج خودرو بشدت دچار مصدومیت شدند.
با حضور نیروهای اورژانس در محل حادثه و انجام اقدامات پزشکی درمانی مناسب این شش نفر به صورت معجزه آسایی از مرگ نجات یافتند.
به گفته تکنیسین‌های اورژانس حاضر در صحنه، آسیب‌دیدگان سه زن و سه مرد بودند که همگی به بیمارستان فیروزگر منتقل شدند.

منبع: ایران