۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

چادر زنانه در رستوران راز قتل را فاش کرد

مرد 42 ساله‌ای که در پی حل اختلاف‌های مالی به یک رستوران در حوالی مشهد کشانده شد به قتل رسید.
کد خبر : ۲۰۲۲۴۷
صراط: نوزدهم شهریورماه سال جاری جسد مردی مجهول الهویه در جاده فرعی بازمرگان در  اطراف مشهد  پیدا شد. مأموران انتظامی  موضوع را به بازپرس ویژه قتل اعلام کردند.مقام قضایی و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس  آگاهی بلافاصله در محل حاضر شدند و تحقیقات نخست با توجه به  وجود یک چادر زنانه در محل حاکی از آن بود که مقتول در محل دیگری به قتل رسیده سپس به بیابان منتقل و در آنجا رها شده است.
جسد برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی انتقال یافت و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی  به بررسی سوابق افراد فقدانی پرداختند که درنتیجه جسد شناسایی شد.تحقیقات پرونده با دستورات تخصصی قاضی «موحدی» ادامه یافت و بررسی   وضعیت مالی مقتول این فرضیه را روی میز کارآگاهان قرار داد که او بر اثر اختلاف‌های مالی به قتل رسیده است.
کارآگاهان در ادامه پیگیری پرونده دریافتند او با فردی  به نام «حسن» اختلاف مالی داشته و حتی چند بار کار آنها به تهدید کشیده است.  این فرد به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت و او در حالی ادعا می‌کرد مدتی است مقتول را ندیده که تصاویر ضبط شده از طریق دوربین‌های مداربسته حاکی از رفت و آمد فرد به قتل رسیده در روز حادثه به محل کار که رستورانی در اطراف مشهد است، بود.لذا متهم در بازجویی‌های فنی و در برابر شواهد و ادله موجود راهی جز بیان حقیقت ندید و گفت: به خاطر مسائل مالی  با «مهدی» اختلاف‌های شدیدی پیدا کرده بودم و روز نوزدهم شهریورماه او را به بهانه عقد قرارداد به محل کارم کشاندم. ما با هم در حال گفت‌وگو بودیم که دوباره اختلافمان شروع شد و درگیر شدیم، خیلی عصبانی شده بودم و با وسیله ای بر سرش کوبیدم. بیهوش شد و روی زمین افتاد.  من چند ضربه دیگر نیز به او زدم سپس او را لابه لای یک چادر پیچیده و داخل کیسه زباله گذاشتم. مانده بودم، چکار کنم. جسد را داخل خودروی خودش گذاشتم و به حوالی جاده بازمرگان رفتم. جسد را در بیابان رها کردم و خودرو را نیز در منطقه قاسم‌آباد پارک کردم و به محل کارم رفتم.حدود یک ماه گذشت، فکر نمی‌کردم دستگیر شوم، اگرچه دچار عذاب وجدان شده بودم و در تمام این مدت حتی از سایه خودم نیز می‌ترسیدم.
در پی اعتراف‌های صریح متهم در برابر قاضی وی‍ژه قتل، کارآگاهان،  تحقیقات  تکمیلی پرونده برای روشن شدن ابعاد مبهم این جنایت را آغاز کردند.
 
منبع: ایران