۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

صیادان پرندگان شکاری شکار شدند

چهار گروه از متخلفان و صیادان پرندگان شکاری در زیستگاه های شهرستان های ترکمن و گمیشان به دام محیط بانان افتادند.
کد خبر : ۲۰۲۲۷۶
صراط: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های بندرترکمن و گمیشان روز شنبه به ایرنا گفت: با تشدید فعالیت های نیروهای یگان حفاظت محیط زیست طی ده روز گذشته، مأموران موفق به دستگیری و متلاشی کردن چهار گروه از متخلفان صید پرندگان شکاری در حوزه زیستگاه های این دو شهرستان شدند.

'علی بیانی' افزود: با ورود به دوره پیک فعالیت متخلفان و حضور و ورود پرندگان شکاری به حوزه شهرستان های ترکمن و گمیشان، اداره حفاظت محیط زیست نیز افزایش کمی و کیفی گشت های کنترلی و بازدارنده و بسیج کلیه پرسنل اجرایی و ستادی (محیط بانان و کارشناسان و ...) را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: گشت ها اغلب از ساعات بامداد و حوالی پنج صبح آغاز شده و در حوزه زیستگاه های تالاب بین المللی 'گمیشان' و منطقه شکار ممنوع 'صوفی کم' و سایر زیستگاه های شهرستان ترکمن و گمیشان عملیاتی و اجرایی می شود.

بیانی ادامه داد: از گروه های دستگیر شده تعداد هفت قطعه پرنده طعمه (از نوع کوکر شکم سفید و ...)، چهار دستگاه موتورسیکلت (از نوع ام زد 251)، ده عدد تله، شبچه مخصوص زنده گیری پرندگان شکاری و چند دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد و پرونده هایی در این ارتباط تشکیل و متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند.

پرندگان شکاری (بحری، بالابان، شاهین و ...) از گونه های در معرض خطر انقراض بوده که مورد طمع افراد سودجو و منفعت طلب قرار می گیرند

بیانی همچنین گفت: طی ده روز گذشته تعداد یک بهله عقاب دشتی و یک قطعه کوکر شکم سفید بیمار و مصدوم توسط همیاران و دوستداران محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن تحویل داده شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان به زیستگاه های ترکمن و گمیشان از شهروندان و ساکنان منطقه خواست در صورت مشاهده هر گونه پرنده مصدوم مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع و یا پرنده را به این اداره تحویل دهند.
منبع: ایرنا