۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

شفاف‌سازی مالی در شهرداری تهران وجود ندارد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن انتقاد از نحوه رأی‌گیری برای اعضای کمیسیون‌های شورا گفت: این نحوه رأی‌گیری مورد اعتراض تعداد زیادی از اعضای شوراست و این در حالی است که متأسفانه در حال حاضر شفاف‌سازی مالی در شهرداری وجود ندارد.
کد خبر : ۲۰۲۷۰۱
صراط: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن انتقاد از نحوه رأی‌گیری برای اعضای کمیسیون‌های شورا گفت: این نحوه رأی‌گیری مورد اعتراض تعداد زیادی از اعضای شوراست و این در حالی است که متأسفانه در حال حاضر شفاف‌سازی مالی در شهرداری وجود ندارد.
 
رحمت‌الله حافظی در حاشیه برگزاری صد و دومین جلسه شورای شهر تهران ضمن انتقاد به نحوه رأی‌گیری برای اعضای کمیسیون‌های شورا در سال دوم اظهار داشت: در جلسه گذشته رئیس شورا پیشنهاد داد که اعضا برای سال دوم ابقاء شوند که این مورد انتقاد تعدادی از اعضا قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: باید درخواست اعضا برای تغییر کمسیون‌ها نیز مورد پیشنهاد قرار می‌گرفت اما شاهد بودیم که اعضای کمیسیون‌ها یک جا ابقاء شدند.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران این نحوه رأی‌گیری را خلاف قانون دانست و گفت: این رأی‌گیری نشان می‌دهد که وضع موجود ایده‌آل است و آقایان نیازی به ارتقاء نمی‌بینند!، در حالی که مشکلات زیادی در خصوص شفافیت مالی وجود دارد و ما نیاز داریم در کمیسیون بودجه بازنگری صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه باید از افراد صاحب‌نظر به شورا کمک گرفت، گفت: باید اصلاحاتی در جهت وضع موجود صورت گیرد اما شاهد هستیم که در حال حاضر اعضا دور هم هستند و خوش می‌گذرانند!
 
حافظی در پاسخ به این پرسش که آیا منظور شما از عدم شفاف‌سازی مالی در شهرداری یا در شورا گفت: شما از یک عضو شورا بپرسید که بودجه اتوبان صدر چقدر است و چقدر به پیمانکار بدهکار هستیم  که متوجه خواهید شد که چه تعداد پاسخ این سؤالات را خواهند داد.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید بودجه آنقدر شفاف باشد که اعضا از پشت مانیتورهای خود عملکرد مالی شهرداری را رصد کنند، گفت: بنده پیشنهاد دادم در خصوص هزینه‌های غیر نقد شهرداری که حدود 50 درصد آن را شامل می‌شود و 8 هزار میلیارد تومان است مدیریت شود که متأسفانه به این پیشنهاد بنده دو نفر از اصلاح‌طلبان و تعداد زیادی از اصولگرایان رأی ندادند و در نهایت فوریت آن حذف شد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که اگر شما به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا انتخاب می‌شدید چه کاری را انجام می‌دادید، گفت: اولین کاری که انجام می‌دادم زیرساخت‌های شفاف‌سازی را فراهم می‌کردم چرا که این زیرساخت‌ها شفاف نیست.
 
حافظی در پایان گفت: تعداد زیادی از اعضای شورا به نحوه انتخاب اعضای کمیسیون‌ها انتقاد دارند که امکان دارد این موضوع از طریق فرمانداری پیگیری شود اما به نظر می‌رسد که با توجه به فضای همکاری و تعاملی که در شورا وجود دارد این موضوع نیز منتفی شود.
منبع: فارس