۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
درباره روابط با عربستان

حقیقت‌پور: تلاش وزارت خارجه بیهوده است

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان نشان داد تلاش وزارت خارجه ما برای گسترش روابط با این کشور کار باطلی بوده و مواضع مقامات سعودی در قبال ایران تغییری نکرده است.
کد خبر : ۲۰۲۷۱۴
صراط: منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر اشغالگری ایران در سوریه و لزوم پایان دادن به این اشغالگری، گفت: این اظهارات نشان داد که مواضع رژیم پیرمردهای عربستان در قبال ایران تغییر نکرده و تلاش‌های وزیر و معاون وزیر امور خارجه در ملاقات با سعود‌الفیصل و سفر به ریاض برای گسترش روابط با عربستان کار باطلی بود.
 
وی افزود: عربستان سعودی خود باید پاسخ دهد که چرا با اعزام نیروهای خود به بحرین این کشور را اشغال کرده و تروریست‌های زیادی را تربیت می‌کند و در اختیار گروه تروریستی داعش قرار می‌دهد.
 
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مقامات سعودی خود متجاوز و مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و چندین هزار تروریست را تربیت و در اختیار  گروه‌های تروریستی قرار داده است.
 
حقیقت‌پور همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران فاتح قلب‌هاست و قلب‌های مستضعفین جهان را تسخیر کرده و نه تنها در سوریه بلکه قلب‌های مردم عراق، یمن و ... به تسخیر جمهوری اسلامی ایران درآمده است.
منبع: فارس