۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

دولت از حراج سهام عدالت جلوگیری کند

عضو کمیسین برنامه و بودجه مجلس درباره آزادسازی معاملات سهام عدالت گفت: دولت در لایحه معاملات سهام عدالت به مدیران صندوق های سهام اجازه دهد که از طریق کارگزاری های بورس سهام عدالت را بیشتر از قیمت پایه تعیین شده، به فروش برسانند.
کد خبر : ۲۰۲۷۲۱
صراط: عضو کمیسین برنامه و بودجه مجلس درباره آزادسازی معاملات سهام عدالت گفت: دولت در لایحه معاملات سهام عدالت به مدیران صندوق های سهام اجازه دهد که از طریق کارگزاری های بورس سهام عدالت را بیشتر از قیمت پایه تعیین شده، به فروش برسانند.
 
محمد قسیم عثمانی درباره موضوع خرید و فروش سهام عدالت گفت: باید پذیرفت یکی از اهداف ارائه سهام عدالت، تقویت اقتصادی خانوارهای ضعیف است بنابراین باید تلاش شود که مردم بتوانند از منافع این سهام استفاده کنند.
 
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر سهام عدالت تنها یک برگه کاغذی بوده این در حالی است که با طراحی مکانیزمی می توان به مردم این امکان را داد که بخشی از نیازهای مالی خود را با فروش سهام حل کنند، بطور مثال به خانواری که در پرداخت اقساط مسکن مهر با مشکل روبرو شده اجازه داده شود که از محل فروش سهام عدالت خود بدهی خود را تسویه کند.
 
عثمانی درباره نحوه فروش سهام عدالت افزود: طراحی روش خرید و فروش سهام عدالت نیز بسیار مهم است به دلیل اینکه اگر به این نکته توجه نشود امکان دارد دلالان با قیمت کم این سهام را تصاحب کنند.
 
وی ادامه داد: بخش زیادی از سهام عدالت در دست خانوارهای کم درآمد بوده که در اثر فشارهای اقتصادی ممکن است مجبور شوند این سهام را با قیمت کم به فروش رسانند بنابراین دولت باید قیمت پایه و کارشناسی شده ای را برای سهام عدالت تعیین کند.
 
عثمانی گفت: دولت می تواند در لایحه معاملات سهام عدالت به مدیران صندوق های سهام اجازه دهد که از طریق کارگزاری های بورس سهام عدالت را بیشتر از قیمت پایه تعیین شده و از طریق بازار سرمایه به فروش برسانند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: در هر صورت در فروش سهام عدالت باید از حراج این سهام جلوگیری شود.

منبع: سنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم