۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷

آخرین خبرها از درگیری‌های کوبانی

درگیری های سنگین بین کُردها و گروه تروریستی داعش در اطراف شهر عین العرب (کوبانی) در شمال سوریه همچنان ادامه داد، و داعش تلاش می کند که مناطقی را در اطراف این شهر تصرف کند.
کد خبر : ۲۰۲۸۰۳
صراط: داعش با نیروهای فراوانی برای تصرف مناطقی در اطراف شهر عین العرب یا کوبانی تلاش می کند، و با موشک و تانک این مناطق را زیر آتش گرفته است؛ کردها نیز در مقابل پیشروی داعش و سیطره این گروه تروریستی بر مناطق مذکور ایستاده اند.

کُردها پس از درگیری های سنگین بخش شرقی شهر عین العرب را بازپس گرفتند، و منطقه راهبردی "تل الشهیر" را که مشرف بر شهر است، از تروریست ها پاکسازی کردند.  

کُردهای کوبانی همچنین در درگیری های سنگین شرق این شهر هنگام پاکسازی منطقه تل الشهیر توانستند تعداد زیادی از تروریست ها را به هلاکت برسانند و مقادیری اسلحه و مهمات به غنیمت گرفتند.

کُردها همچنین در جنوب و جنوب غرب شهر عین العرب حمله گسترده داعش را دفع کردند، و تعداد زیادی تروریست را به هلاکت رساندند.

صدام الجمل از سرکردگان داعش و عامل کشتار فجیع منطقه "ام الخیر" شهر الحسکه در سال 2013 نیز در این عملیات به هلاکت رسید.

و داعش وی را به عنوان والی منطقه البوکمال استان دیرالزور منصوب کرده بود.

 تروریست همچنین یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده را در 600 متری گذرگاهمرزی منفجر کردند و می خواستند این گذرگاه را تصرف کنند اما کُردها نقشه آنها را خنثی کردند.
منبع: العالم