۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶

رحیم‌پور ازغدی: مسجد قلب تپنده تمام نهادهاست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسجد مانند دیگر نهادها نیست که در عرض آنها فعالیت کند، بلکه نهادی است که از طریق آن سایر نهادها شکل می‌گیرند.
کد خبر : ۲۰۳۰۵۶
صراط: حسن رحیم‌پور ازغدی عصر امروز در نخستین اجلاس شبکه مسجد یاوران منتظر، اظهار کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند از طریق تریبون مسجد که رسانه‌ای تاثیرگذار است نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم ایفا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسجد قلب تپنده فرهنگ و تعالی جامعه است و فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد در  این میان نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه مسجد قلب تپنده همه نهادها است، اظهار داشت: مسجد مانند دیگر نهادها نیست که در عرض آنها فعالیت کند، بلکه نهادی است که از طریق آن سایر نهادها شکل می‌گیرند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: مبارزان انقلاب اسلامی از طریق مساجد توانستند پیام انقلاب را به جهانیان صادر کنند و سبب براندازی حکومت ستمگر شاهنشاهی شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: مساجد می‌توانند بر روی معادلات جهانی تاثیرگذار باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد باید توزیع کننده معارف به قلب‌های انسان‌ها باشند، متذکر شد: مساجد کانون‌های فرهنگ و هنر هستند و بیشتر شهدای دفاع مقدس از پایگاه مساجد بوده‌اند.

رحیم‌پور ازغدی در پایان عنوان داشت: در شکل عقلانیت مدرن، مدرنیته دنیا را اصل قرار داد و آخرت را فرع گرفت لذا عقلانیت شامل توحید و امامت به شکل عقل ابزاری عمل می‌کند و اگر به سمت خدا گرایش داشته باشیم در این صورت است که تمام موارد به عبادت متمایل می‌شود.
منبع: فارس