۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷

دیدار ولایتی با رمضان عبدالله+عکس

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار با رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، مسائل منطقه و مناسبات دو کشور را بررسی کردند.
کد خبر : ۲۰۳۱۶۵
صراط: علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (پنج‌شنبه) 24مهرماه با رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار کرد.

دیدار ولایتی با رمضان عبدالله+عکس

ولایتی در ابتدای این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به شرح وظایف و مسئولیت‌های خود در مرکز تحقیقات استراتژیک اشاره کرد.

وی با بیان اینکه به طور قطع در هیچ دوره تاریخی حساسیت و پیچیدگی منطقه مانند امروز نبوده است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد تحولات بسیاری در جهان از جمله وضعیت روسیه، چین، پیمان شانگهای ، سوریه، عراق، یمن و تحولات جدی در اتحادیه اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه هستیم.

ولایتی با بیان اینکه ایران در میان این بحران‌های جهانی و منطقه‌ای ثبات کامل و امنیت را داراست، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه کشورمان بی‌اثر شده است و وقتی کشورها در گذشته علیه ایران در شورای امنیت موضع‌گیری می‌کردند، با تحولات ایجاد شده و قدرت جمهوری اسلامی ایران حاضر به ادامه روند گذشته نیستند و امروز ایران نشان داده است که کشوری اهل مذاکره و صلح و آرامش است.

وی با بیان اینکه در جهان اسلام و منطقه توطئه‌ها و دشمنی‌ها به نتیجه نرسیده و شکست خورده‌اند خاطرنشان کرد: یمن، سوریه، عراق، لبنان، غزه و فلسطین نمونه‌های جدی و مشخصی هستند که با پیروزی همراه بوده است و ایران به عنوان قدرتی بزرگ و تأثیرگذار در منطقه نقش خود را ایفا کرده است.

رمضان عبدالله نیز در این دیدار ضمن تشکر از فرصت به وجود آمده تصریح کرد: دیدار امروز با رهبر انقلاب برای ما بسیار مهم بود چرا که در زمینه اطمینان از سلامتی ایشان برای ما اطمینان قلبی به وجود آمد و خدا را شاکر هستیم.

وی ادامه داد: نوید پیروزی که ایشان دادند بسیار اهمیت داشت چرا که رهبر انقلاب فرمودند حتماً پیروزی نزدیک است و شیرینی این سخنان اطمینان قلبی ایجاد می‌کند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه ایران اشراف مناسب و کاملی از اوضاع کل منطقه دارد، خاطرنشان کرد: ما علاقه داریم که ارزیابی شما را از جریانات منطقه بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه مظلومیت‌هایی که داشتیم پیروز شدیم و در مقابل نظام سلطه ایستادگی کردیم و ایران به عنوان یک قدرت بزرگ حمایت کرده است و عامل پیروزی بوده است.

ولایتی در پایان با بیان اینکه توطئه‌ها و دشمنی‌ها در منطقه بسیار متنوع و پیچیده است، خاطرنشان کرد: غرب می‌خواهد فرهنگ خودش و سیاستش را حاکم کند بنابراین باید مقاومت را تقویت کرده و استمرار دهیم و حتماً پیروزی به دست خواهد آمد همچنان که تا کنون پیروز بوده‌ایم.
منبع: فارس