۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰

گزارش فارن‌پالیسی از فتوای امام (ره)

یک محقق غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران در گزارشی در یک نشریه آمریکایی مستنداتی از فتوای امام خمینی در زمینه حرام بودن سلاح‌های اتمی رو کرده است.
کد خبر : ۲۰۳۳۲۳
صراط: گرت پورتر، نویسنده کتابی با عنوان «بحران ساختگی» درباره برنامه هسته‌ای ایران در یادداشتی اختصاصی در نشریه فارن‌پالیسی از قول برخی منابع ایرانی، از جمله محسن رفیق‌دوست گزارش داده علاوه بر امام خامنه‌ای، مقام معظم رهبری، امام خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی هم داشتن برنامه‌های کشتار جمعی را حرام و مخالف با اسلام دانسته‌اند.

آقای پورتر در این یادداشت می‌نویسد تعداد اندکی از مقامات ایرانی پیشتر به فتوایی از آیت‌الله روح‌الله خمینی در زمینه حرام بودن سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای مطرح کرده‌اند. علی‌‌رغم این، به گفته آقای پورتر تا کنون جزئیاتی درباره اینکه امام خمینی این فتوا را در چه زمانی مطرح کرده‌اند علنی نشده است.

این محقق آمریکایی در ادامه ادعا می‌کند محسن رفیق‌دوست، فردی که در زمان جنگ ایران و عراق مسئولیت وزارتخانه مسئول تدارکات جنگی را به عهده داشته پس از پیشنهاد به امام برای ساختن سلاح‌های کشتار جمعی دو بار با این پاسخ روبرو شده که داشتن این سلاح‌ها طبق دستورات اسلام حرام است. 

گرت پورتر این اظهارات را از آن جهت مهم می‌داند که در زمان جنگ بین ایران و عراق و زمانی که ایران قربانی استفاده از سلاح‌های شیمیایی بوده، مطرح شده‌اند.

منبع: تسنیم