۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

در جلسه کمیسیون بودجه با زنگنه چه گذشت؟

سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس جزئیاتی از جلسه این کمیسیون با حضور زنگنه درخصوص کاهش قیمت نفت را تشریح کرد.
کد خبر : ۲۰۳۴۰۵
صراط: سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس جزئیاتی از جلسه این کمیسیون با حضور زنگنه درخصوص کاهش قیمت نفت را تشریح کرد.
 
غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه ویژه کمیسیون متبوعش با حضور بیژن زنگنه درباره کاهش قیمت نفت، گفت: به دلیل حساسیت و تبعاتی که با کاهش قیمت جهانی نفت در این روزها مواجه هستیم، صبح امروز اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بیژن زنگنه وزیر نفت و معاونین وزیر و معاونین معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جلسه‌ای به بررسی این موضوع و راهکار های آن پرداختند.
 
وی افزود:کاهش قیمت نفت بر بودجه سال 93 و 94 تاثیرگذار است که در این جلسه مقرر شد برای جلوگیری از کسری بودجه سال 93 معاونت نظارت راهبردی با هماهنگی وزارت نفت و با استفاده از ابزارهای قانونی در اختیار بر اساس تخصیص اعتبارات،کسری بودجه را به گونه‌ای مدیریت کنند که نیاز به اصلاح قانون بودجه نباشد.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به پیش‌بینی اعتبارات بودجه سال 1394 کشور اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد دولت بر اساس قیمت‌های واقعی نفت و پیش‌بینی از آینده معادلات جهانی لایحه بودجه سال آینده را بر اساس قیمت واقعی به مجلس ارایه دهند تا سال آینده با کسری بودجه مواجه نشویم.
 
کاتب تصریح کرد: وضعیت نزولی قیمت نفت خام، بیش از هر عامل دیگری از وجود مازاد عرضه نفت در سال جاری و پیش‌بینی شکل‌گیری مازاد عرضه چشمگیر در سال آینده در بازار ناشی شده است، لذا مدیریت بودجه برای سال جاری و نحوه صحیح و واقعی بودجه‌نویسی برای سال 1394 ضروری است.
 
وی خاطرنشان کرد: زنگنه در جلسه کمیسیون افزایش تولید تولیدکنندگان نفت خصوصاً کشورهای همسایه را مهمترین دلیل کاهش قیمت جهانی نفت برشمرد.
 
سخنگوی کمیسیون بودجه ادامه داد: زنگنه همچنین گفت که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده تقاضا برای نفت اوپک کمتر شود و تقاضا برای خرید نفت غیر اوپک افزایش یابد.
منبع: تسنیم