۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۹

یاللعجب «شرق» از دستیار مشایی

یک عضو حلقه اسفندیار مشایی ضمن تخطئه مطلق اصولگرایان اعلام کرد جریان متبوع وی درصدد است برخی اصلاح طلبان را در فهرست انتخاباتی خود قرار دهد!
کد خبر : ۲۰۳۵۵

به گزارش صراط نیوز به نقل از کیهان، عباس امیری فر که دستیار مشایی در شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری محسوب می شود، در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: ما اصولگرایان را اصولگرا نمی دانیم و معتقدیم اصولگرایی مانند جناح راست سنتی شده و خاصیتش را از دست داده است. ما ناممان اصولگرا نیست. جناح راست وقتی خاصیتش را از دست داد اسمش را عوض کرد. مثلا اسمش را گذاشت آبادگران تا رسید به اصولگرایی. ما پیشنهاد کردیم در اتاق فکرمان یک اسم مناسبی برای خودمان تعیین کنیم. یک پیشنهادهایی هست اما هنوز به نتیجه نرسیده. اما قطعا اسم ما اصولگرا نیست.
نامبرده که یکی دو سال است در عرصه سیاست آفتابی شده و هیچ سابقه فعالیت سیاسی ندارد، او هرچند ادعای حمایت از احمدی نژاد را دارد اما در واقع علیه وی حرف می زند چرا که احمدی نژاد پس از انتشار فهرست آبادگران- که خود وی در تشکیل این فهرست مشارکت داشت- و پس از پیروزی آبادگران در انتخابات شورای شهر دوم، از سوی این شورا به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و بنابراین تخطئه ناشیانه آبادگران به عنوان جناح راست، به نوعی تخطئه احمدی نژاد هم هست.
امیری فر در بخش دیگری از این مصاحبه ابتدا مدعی رقابت «حامیان دولت» با «اصولگرایان» در انتخابات مجلس نهم شد و گفت: رقابت میان ما و اصولگرایان است. در جریان اصولگرایی افرادی هستند که از قدیم مسئولیت دارند و من نمی خواهم اسمشان را ببرم، چون شما هم می دانید که چه کسانی هستند. این عده خاص از قدیم می خواهند مسئول باشند و الان هم که سنی از آنها گذشته همچنان حضور در پست ها را دوست دارند در نتیجه می خواهند مثل دوره قبل احمدی نژاد را تحت فشار بگذارند که با اصولگرایان ائتلاف کند. اما من از شما می پرسم که نتیجه دور قبل انتخابات مجلس و ائتلاف ما با اصولگرایان چه شد؟ الان مثلا در تهران چند نماینده طرفدار احمدی نژاد هستند؛ خیلی کم. پس چرا ما باید دوباره ائتلاف کنیم. لزومی ندارد. ما می آییم افراد مردمی و متقی و چهره های جدید و جوان را معرفی می کنیم. حتی ممکن است افرادی از گروههای اصلاح طلب که در حاشیه هستند در لیست ما قرار بگیرند(!)
خبرنگار با تعجب پرسید «یعنی اصولگرایان در این فهرست نیستند اما ممکن است اصلاح طلبان باشند؟ یاللعجب!» که وی پاسخ داد: بله! تمام اصلاح طلبان که با نظام مشکل ندارند. تمام آن 13 میلیون رای دهنده که ضدانقلاب نیستند، اما آنها که به نام اصولگرایی می خواهند تا آخر عمر قیم مردم باشند قطعا در این لیست نیستند چرا که می خواهند تا آخر عمر نماینده مردم باشند(!)
خاطرنشان می شود با همین سناریوی انحرافی در انتخابات شورای شهر سوم بود که فهرست اصولگرایان دچار دودستگی شد و به اعتبار همین مسئله هم شماری از اصلاح طلبان وارد شورای شهر تهران شدند و هم اعتبار دولت به خاطر ناکامی فهرست «رایحه خوش» مورد خدشه واقع شد.
امیری فر در مصاحبه با شرق همچنین از طراحی کسب دوسوم کرسی های مجلس توسط جریان متبوع خبر داد و در عین حال گفت خبر هدفگذاری مشایی برای کسب دوسوم کرسی های مجلس دروغ و فتنه است. وی ابتدا درباره شانس پیروزی طیف متبوع خود در انتخابات مجلس گفت «من با شما شرط می بندم [!!] که این فهرست رای می آورد». خبرنگار می پرسد « برای چند کرسی هدفگذاری کرده اید» و او جواب می دهد «ما دوسوم کرسی ها را به دست می آوریم. شما بدانید این طیف در مجلس آینده اکثریت مطلق خواهد بود.»
اما چند سطر بعد وقتی خبرنگار می گوید «اگر یادتان باشد قبلا گفتند مشایی برای کسب حدود دوسوم کرسی های مجلس هدفگذاری کرده» که امیری فر این بار با تکذیب اظهارات خود می گوید: این هم یکی از دروغ هایی است که از قول ایشان گفته اند. القای شبهه یکی از عوامل فتنه و نوعی رودررویی با دولت است.(!)
دستیار مشایی در این مصاحبه همچنین با ادعای کذب دیگری گفت: ایشان (مشایی) شکایت هم که می کند رسیدگی نمی شود مثل شکایت از شریعتمداری کیهان.
کیهان ضمن تکذیب ادعای امیری فر، آمادگی کامل خود را برای حضور در دادگاه اعلام می نماید البته مشروط بر آن که اگر تخلفات متعدد مشایی و تیم وی محرز شود، او و هم قطارانش پشت رئیس جمهور پنهان نشده و مجازات تخلفات خود را بپذیرند. کما اینکه شکایت قبلی مشایی از کیهان نیز با دفاع مستند مدیر مسئول کیهان از سوی دادگاه و هیئت منصفه بی اساس شناخته شد.
امیری فر در مصاحبه آشفته خود دروغ های شاخدار دیگری نیز علیه کیهان مطرح کرده است که گفتنی است نزدیک به 7 ماه قبل به درخواست وی و با حضور گروهی که امیری فر از آنها با عنوان جمعیت تازه تاسیس 72 تن یاد می کرد جلسه ای در کیهان تشکیل شده بود. امیری فر در آغاز آن جلسه با ایما و اشاره و بدون ذکر نام مشایی از مدیر مسئول کیهان خواست که علیه مشایی چیزی ننویسد و شریعتمداری در پاسخ گفت؛ اگر قرار باشد درباره هویت واقعی مشایی همه آنچه را که می دانیم بنویسیم، مثنوی هفتاد من کاغذ می شود ولی از آنجا که مسیر حرکت ایشان را پیش بینی می کنیم و به این باور رسیده ایم که وی در آینده ای نزدیک چاره ای جز نشان دادن هویت واقعی خود ندارد، برای آگاهی مردم، به نمونه هایی از مواضع مشایی و مغایرت آن با اسلام و انقلاب اشاره کرده و خواهیم کرد. امیری فر باز هم به طور سربسته و به گونه ای که معلوم بود نمی خواست جمع حاضر درباره مشایی چیز بیشتری بدانند از مدیر مسئول کیهان خواست به خاطر حفظ وحدت اصولگرایان درباره مشایی چیزی ننویسد که شریعتمداری گفت؛ اساساً ما آقای مشایی را اصولگرا نمی دانیم و سپس به نمونه هایی از مواضع مشکوک مشایی اشاره کرد و توضیح داد که نگرانی کیهان به خاطر ضربه ای است که آقای مشایی به جایگاه رئیس جمهور خواهد زد. در پی سخنان مدیر مسئول کیهان، حجت الاسلام والمسلمین دعوتی که از شخصیت های روحانی و شناخته شده و صاحب تالیفات متعددی است به آقای امیری فر گفت؛ آقای امیری فر! با این توضیحات مستدل آقای شریعتمداری معلوم می شود که آقای مشایی شما را فریب داده و شما هم ما را فریب داده اید. این اظهارنظر آقای دعوتی با صلوات بلند حاضران تایید شد و تعداد دیگری از جمع حاضر ضمن اعتراض به امیری فر، از مدیر مسئول کیهان به خاطر توضیحات روشنگرانه ای که داده بود تشکر کردند و همانجا با صدای بلند- که در نوار ضبط شده است- خروج خود از جمع موسوم به 72 تن را اعلام داشتند و چند روز بعد نیز خبر جدایی آنها اعلام شد.
امیری فر در مصاحبه با شرق از گفت وگوی مناظره گونه خود با شریعتمداری خبر می دهد و این که من چنین گفتم و او چنان گفت و... این داستان سرایی در حالی است که نوار آن جلسه موجود است و علاوه بر امیری فر، چند تن دیگر از حاضران نیز با ضبط صوت های خود - MP3- تمام سخنان مدیر مسئول کیهان و اظهارات دیگران را ضبط کرده و در اختیار دارند و مخصوصا می توانند درخواست های التماس گونه امیری فر از مدیر مسئول کیهان برای نادیده گرفتن مواضع مشایی را به وضوح بشنوند.
دستیار مشایی در پایان مصاحبه با بیانی مغالطه آمیز گفته است: ختم کلام این است که هرکس احمدی نژاد را قبول دارد، باید مشایی و معتمدین ایشان را هم قبول داشته باشد. کسی که امام را قبول داشت باید معتمدین امام و کسی که علی(ع) را قبول داشت، معتمدین علی را هم قبول می داشت.
بی پایگی این سخن نیز کاملا روشن است چرا که انتساب به اولیای الهی و امام و رهبری به خودی خود مصونیت و اعتبار نمی آورد و اگر حرمت و احترامی نیز هست که هست صرفا تا زمانی است که تخطی و انحرافی صورت نگرفته باشد ضمن اینکه معلوم نیست مقصود از غلوهایی نظیر مقایسه رئیس جمهور با علی(ع)، آیا حقیقتا برای دفاع از رئیس جمهور محترم است یا از نوع آن قبیل اظهاراتی که باید در رده فرصت طلبی و مدیحه گویی و... طبقه بندی کرد. جالب است توجه داشته باشیم که همین آقای امیری فر چند روز پیش، احکام رهبری را به مولوی و ارشادی تقسیم بندی کرده بود!

نظرات بینندگان
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۰
خود این مش.........کیه که باز دستیارش باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۱
من با احمدی نزاد مخالفم و با مش..... خیلی بیشتر ولی اگر مش.... ازکیهان شکایت کرده باید رسیدگی شود.
اصل‏ سي و چهارم: «دادخواهي‏ حق‏ مسلم‏ هر فرد است‏ و هر كس‏ مي‏ تواند به‏ منظور دادخواهي‏ به‏ دادگاه‏ هاي‏ صالح‏ رجوع‏ نمايد. همه‏ افراد ملت‏ حق‏ دارند اين‏ گونه‏ دادگاه‏ ها را در دسترس‏ داشته‏ باشند و هيچكس‏ را نمي‏ توان از دادگاهي‏ كه‏ به‏ موجب‏ قانون‏ حق‏ مراجعه‏ به‏ آن‏ را دارد منع كرد.»
برادر اگر خواستی منو سانسور کن ولی قانون اساسی را محب بفرما سانسور نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۱
دورغ گوها كي ايشان دستور رهبري ارشادي مولوي كرد
فدایی مشایی
|
Norway
|
۲۲:۱۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۱
امیری فر هم از یاران امام زمان و از فداییان مشایی ست.
اما این مظلومیت مشایی که هرچه از کیهان شکایت کند رسیدگی نشود زیاد ادامه نخواهد داشت.
www.bitaraf321@aol.com
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۱
بیچاره اون با بصیرتهایی که 6سال قبل این اوضاع رو پیش بینی میکردند و متهم به بی بصیرتی شدند و...