۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
تداوم اعتراضات به حکم اعدام آیت‌الله نمر

تحصن شیعیان در میدان کربلای عربستان +تصاویر

شماری از مردم شهر العوامیه در شرق عربستان، شب گذشته اعتراض سه روزه خود به حکم اعدام شیخ شیعی آیت‌الله «نمر باقر النمر» را با تحصن کوتاه‌مدت در میدان کربلا آغاز کردند.
کد خبر : ۲۰۳۷۱۶
صراط: مردم شهر العوامیه (شرق عربستان) تجمع اعتراض‌آمیز سه روزه خود را از یکشنبه‌شب (دیشب) در میدان «کربلاء» آغاز و برگزار کردند و این تجمع و تحصن کوتاه‌مدت تا ساعت 2 نیمه شب ادامه یافت. قرار است این تجمع دو شب دیگر ادامه داشته باشد.
 
معترضان در این تجمع که برخی چهره‌های خود را به دلیل امنیتی پوشانده بودند، شعار «لبیک یا نمر» سر دادند و با تأکید بر ادامه راه امام حسین علیه‌السلام، اعلام کردند که حکم دستگاه قضای عربستان علیه «شیخ باقر نمر النمر» حکمی «ظالمانه» و مسئولیتی بر عهده همه مردم است و باید برای آزادی او تلاش کنند.
 
دادگاه جنایی «ریاض» چهارشنبه گذشته حکم «اعدام» شیخ نمر را صادر کرد، اتهام این شیخ شیعی که به سرکوب آزادی و حقوق مردم در بحرین و عربستان معترض است، تلاش برای فتنه‌انگیزی و اهانت به سران عربستان سعودی اعلام شده است.
 
یکی از معترضان که صورت خود را با چفیه پوشانده بود، حکومت آل سعود در عربستان را «استکبار سعودی» خواند و گفت «واقعیت امروز عربستان ما را وادار می‌کند تا ایستادگی کنیم و صدای خود را در مقابل کسانی که اعتقادات و سران (مردم معترض) را هدف گرفته‌اند، بالا ببریم».
 
وی هشدار داد که اگر مردم در قبال اقدامات آل سعود کوتاه بیایند، این سازش، خون‌های دیگری را خواهد ریخت و ضمن اینکه پشیمانی به بار خواهد آورد، فشار بر مردم ادامه خواهد یافت.
 
یکی از زنان معترض نیز که چهره خود را پوشانده بود پیش از سخنان این فعال سعودی اعلام کرد که اتهام شیخ النمر جز این نیست که خواستار تحقق خواست مردم مظلوم بحرین و مردم کشورش شده است.
 
نیروهای امنیتی عربستان سعودی که در هفته اخیر یک عربستانی را در این اعتراضات کشتند، نیمه شب گذشته نیز با معترضان درگیر شدند تا تجمع مردم را پراکنده کنند.

منبع: فارس