۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵

واکنش نتانیاهو به توافق فتح و حماس

نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داده است، محمود عباس، رییس حکومت خودگردان فلسطینی باید میان اسرائیل و حماس یکی را انتخاب کند. این در حالی است که گروه های فلسطینی فتح و حماس در خصوص تشکیل یک دولت انتقالی به توافق رسیده اند...
کد خبر : ۲۰۳۷۲

 به گزارش صراط نیوز به نقل از آتی؛ در پی اعلام توافق میان دو گروه فلسطینی فتح و حماس بر سر تشکیل یک دولت انتقالی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان فلسطینی باید بین اسرائیل و حماس یکی را انتخاب کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که حماس را یک تشکیلات تروریستی می داند، گفته است، محمود عباس (نزدیک به گروه فتح) باید بین این رژیم و جریانی که صراحتاً اعلام می کند خواهان نابودی آن است، یکی را انتخاب کند. نمی ‌توان با هر دو طرف صلح کرد، زیرا حماس تلاش دارد تا رژیم صهیونیستی را از بین ببرد و آن را آشکارا اعلام می ‌کند.

پیش از این خبرگزاری رسمی مصر گزارش داده بود، گروه های فلسطینی حماس و فتح روز چهارشنبه در قاهره در مورد تشکیل یک دولت انتقالی به توافق رسیده اند و دولت مصر در نظر دارد از همه گروه های فلسطینی بخواهد در نشستی که در روزهای آینده در قاهره برگزار می شود، یک توافق آشتی امضا کنند.

براساس این توافقنامه دوطرف راه را برای تشکیل دولت موقت و تعیین تاریخ انتخابات عمومی همواره کرده اند.

سرپرست هیئت اعزامی از طرف گروه فتح، امضای توافقنامه میان این گروه و حماس بر سر تشکیل دولت انتقالی را تأیید کرده و گفته است این دولت ظرف یک سال، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی برگزار خواهد کرد.

از سوی دیگر گروه حماس هنوز در مورد خبر امضای این توافقنامه با فتح اظهار نظری نکرده است.