۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳

دلیل اصلی اسیدپاشی‌ها از زبان سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تا کنون در ۱۰۰ درصد موارد اسیدپاشی موضوعات شخصی و صرف انتقام‌گیری مطرح بوده و به هیچ عنوان مباحث سیاسی و مذهبی در آن دخیل نبوده است.
کد خبر : ۲۰۳۷۶۷

صراط: محمدعلی اسفنانی پیرامون شایعاتی که درباره علت اسیدپاشی‌های اخیر توسط رسانه‌های غربی مطرح شده، اظهار کرد: به ضرس قاطع عرض می‌کنم که چنین شایعاتی صحت نداشته و کسانی که به این موضعات دامن می‌زنند، در شبکه‌های اجتماعی و برون مرزی هستند که با نظام مقدس جمهوری اسلامی و با اسلام عناد دارند.

وی با تاکید بر اینکه این شایعه که گفته می‌شود بروز این رفتارها برای مقابله با بدحجابی بوده، به هیچ عنوان صحت ندارد، تصریح کرد: ما باور نکرده و قبول نمی‌کنیم که چنین چیزی صحت داشته باشد و تا کنون در 100 درصد موارد اسیدپاشی موضوعات شخصی و صرف انتقام‌گیری  مطرح بوده و به هیچ عنوان مباحث سیاسی و مذهبی در آن دخیل نبوده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این چند مورد اخیر نیز که به تازگی اتفاق افتاده، هنوز تحقیقات تکمیل نشده و زمانی که تکمیل شود مشخص می‌شود که دلیل آن چه بوده است.

وی افزود: ممکن است چند نفری که از همه چیز بی‌بهره هستند، شخصیت خود را زیر پا لگد مال کرده و دست به چنین رفتارهای سبوعانه‌ای بزنندو گرنه هیچ انسان منصفی حتی اگر دین‌دار هم نباشد، به خود اجازه نمی‌دهد که به طرز وحشنتناکی دیگران را به نابودی بکشاند و به نظرم دامن زدن به این شایعات نیز کار درستی نیست.

اسفنانی پیرامون اینکه برخی اسیدپاشی‌های اخیر را به طرح حمایت از آمران به معروف نسبت داده تا آن را توجیه کنند، خاطرنشان کرد: طرح حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر هیچ محدودیت جدیدی را برای افراد ایجاد نکرده و قرار نیست که اتفاق تازه‌ای در آن رخ دهد.

وی بیان کرد: در این طرح قرار است از فعالان امر و به معروف و نهی از منکری که  هم اکنون در حال انجام است، حمایت شود و بنابر این طرح، اگر آمران معروف مشکلی پیدا کردند دولت از آنها حمایت کرده و قرار نیست اتفاق جدیدی در آن بیفتد و اینگونه نیست که بخواهد کسی را اذیت کرده و یا فضا را جوری ببندد که مردم نتوانند زندگی عادی خود را داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: طرح حمایت از آمران معروف در فضایی نیست که کسی بخواهد درباره آن عکس‌العمل نشان دهد و این بهانه‌ای برای کسانی است که می‌خواهند این عمل غیر انسانی را توجیه کرده و از آن بهره‌‌برداری سیاسی خود را بکنند.


منبع: تسنیم