۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳

آخرین‌وضعیت‌داعش درعراق وسوریه+نقشه

می توان گفت "اوضاع کمی بهتر شده است"! به گزارش خبرنگار بین الملل مسیرآنلاین وضعیت عراق و سوریه به طور اجمال به شرح ذیل است:
کد خبر : ۲۰۳۷۷۸
صراط: می توان گفت "اوضاع کمی بهتر شده است"! وضعیت عراق و سوریه به طور اجمال به شرح ذیل است:

1- داعش با از دست دادن تپه ها و بلندی های استراتژیک اطراف کوبانی، عملاً توان حمایتی و پشتیبانی توپخانه خود را از دست داد و دست به عقب نشینی گسترده ای در کوبانی یا همان عین العرب زده است اما همچنان کوبانی به طور کامل در محاصره داعش است؛ البته نباید از تلاش بی نظیر کردهای کوبانی گذشت که با پوشش و حمایت رسانه ای گسترده جهانی نیز روبرو بوده است؛ کردهای سوریه در برخی موارد اگر با معارضین سوری متحد نمی شدند میتوانستند حمایت لجستیک سوری ها را نیز به همراه داشته باشند!

2- داعش در دیر الزور سوریه و البته حدیثه نیز عقب نشینی کرده است؛ همانطور که در نقشه پیداست، دیرالزور و حدیثه در شاهراه حیاتی "حدیثه - بوکمال - دیرالزور - رقه" برای انتقال تجهیزات و نفرات داعشی قرار دارد و از دست دادن کامل دیرالزور و حدیثه لطمه سنگینی به داعش وارد خواهد کرد.

3- داعش شهر مرزی "تیربیل" (مرز اردن با عراق) را در اختیار دارد و ارتباط لجستیک خود را با اردن حفظ کرده است؛ قطع ارتباط داعش با اردن میتوان از اولویتهای نظامی دولت عراق باشد؛ اما دولت عراق از سوی دیگر در همان منطقه و در استان الانبار با همکاری دولت سوریه، نگذاشته است راه ارتباطی جدیدی را داعش با سوریه در شهر مرزی الولید ایجاد کند.

4- دولت سوریه تقریباً حلب را از دست معارضین آزاد کرده است اما مراقبت از حلب با توجه به اینکه داعش ضربات سختی در کوبانی خورده و احتمالا نیم نگاهی به حلب دارد از اولویتهای نظامی دولت سوریه است

5- خطر داعش همچنان بغداد، کربلا و سامراء را تهدید می کند

آخرین وضعیت داعش درعراق وسوریه+نقشه

 برای دیدن نقشه در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید


منبع: مسیرآنلاین