۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
تازه‌ترین مدال‌های ایران در اینچئون

مدال‌آوری کاروان ایران سایه‌به‌سایه ژاپن

بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون در کره جنوبی در نوبت عصر نیز با درخشش و ادامه افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان ادامه یافت.
کد خبر : ۲۰۴۲۹۷
صراط: نوبت عصر رقابت ها باز هم برای مان طلایی بود. 

نعمتی و رنجبر دو طلای دیگر در تیراندازی به دست آوردند
زهرا نعمتی بانوی پرافتخار ایران در فینال بازی های پارااسیایی موفق شد با شکست چبن بر سکوی قهرمانی بایستد. وی در فینال مسابقات ریکرو تیراندازی باکمان با نتیجه 5-5 مساوی کرد و در تیر طلایی 9 بر 7 از سد حریف چینی خود گذشت و یومین طلایی تیروکمان ایران نام گرفت.
ابراهیم رنجبر ملی پوش ریکرو تیرانداری با کمان کشورمان نیز در فینال باری های پارااسیایی چهارمبن طلای تیراندازی با کمان ایران را به دست آورد. رنجبر در فینال بازی های تیراندازی با کمان پارااسیایی موفق شد حریف چینی خود را با نتیجه ه بر صفر شکست داده و بر سکوی قهرمانی بایستد.


تیم فوتبال هفت نفره هم به مدال طلا رسید / ژاپنی‌ها پنج تایی شدند
تیم فوتبال هفت نفره ایران با برتری 5 بر صفر مقابل تیم هفت نفره ژاپن به عنوان قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی دست یافت. این تیم که با سه برد پیاپی به فینال رسیده بود در فینال هم با گل های اکبری (2) سعید تیزبر (2) و هاشم رستگاری با نتیجه 5 بر صفر به برتری رسید تا مدال طلای این بازی ها را به دست بیاورد. تیم ایران در فینال بازی های پاراآسیایی مقابل تیم فوتبال هفت نفره ژاپن قرار گرفت تا یک مسابقه حساس و مهم را برگزار کند. این مسابقه در حالی برگزار می شد که به جرات پرتماشاگرترین مسابقه تیم های ایرانی در این بازی ها بود.

 

ایران دروالیبال نشسته زنان نقره گرفت
تیم والیبال نشسته زنان ایران دردیدار نهایی این رشته دربازی های پارا آسیایی اینچئون مقابل تیم قدرتمند چین با نتیجه 3 برصفر شکست خورد نقره ای شد. دراین دیدارکه درسالن چندمنظوره ورزشگاه سونگیم برگزار شد تیم والیبال نشسته زنان ایران درسه گیم متوالی و با نتایج (25 بر 15 ،25 بر 12و 25 بر18 ) نتیجه را به رقیب خود واگذار کرد وبرسکوی دوم ایستاد. ترکیب اولیه تیم ایران دردیدار نهایی را این بازیکنان تشکیل می دادند:
زهرا دانای طوس،زهرا عبدی،معصومه زارعی،نسرین فرهادی،زینب ملکی وطیبه جعفری
تیم والیبال جانبازان ومعلولان ایران دردیدار رده بندی تیم ژاپن را با نتیجه 3 برصفر شکست داده وراهی دیدار نهایی شد.

عسکری طلا گرفت و رکورد شکست 

حسن عسکری وعلی الهی به ترتیب مدال های طلا ونقره ی دو ۸۰۰ متر کلاس T12 را از آن خود کردند.  در سومین روز از این رقابتها حسن عسکری با رکورد ۲/۰۳/۰۹ثانیه نام خود رادرصدر ماده ۸۰۰ ثبت کرد. این ثبت زمان البته رکوردشکنی آسیا هم محسوب می شود. علی الهی نیز درهمین ماده بارکورد ۲/۰۵/۱۴ بر سکوی دوم ایستاد و دونده ای از ازبکستان سوم شد. 

 

مسعود حیدری در پرتاب دیسک طلا گرفت
پرتابگر دیسک ایران به عنوان قهرمانی دومین دوره بازی های پاراآسیایی اینچئون دست پیدا کرد. در ماده اف 12 پرتاب دیسک، مسعود حیدری با پرتاب 45 متر 20 سانتیمتر قهرمان شد و مدال طلا گرفت. فلاح نصیرپوران با 37 متر و 5 سانتیمتر نقره گرفت و چین چانگ از تایپه با 37 متر و 5 سانتی متر مدال برنز گرفت.

ایران مقتدرانه در گلبال به مدال طلا رسید / ایران 10- چین صفر!  
تیم گلبال ایران به مدال طلای گلبال مردان رسید. نماینده شایسته کشورمان در فینال گلبال مردان با نتیجه 10- صفر بر تیم چین قهرمان پارا المپیک غلبه کرد و قهرمان این دوره از مسابقات شد. حسن جعفری،سید مهدی سیاحی ومحمد منصوری بازیکنان تیم ایران بودند .تیم ایران در نیمه نخست سه گل به چین زد و در نیمه دوم نیز 7 گل به نام خود ثبت کرد.