۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

توصیه‌های آیت‌الله حائری به العبادی

نخست وزیر عراق در پایان سفر کوتاه خود به ایران، عصر دیروز به قم رفت و با آیت‌الله سید کاظم حسینی حائری دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر : ۲۰۴۳۰۰
صراط: نخست وزیر عراق در پایان سفر کوتاه خود به ایران، عصر دیروز به قم رفت و با «آیت الله العظمی سید کاظم حسینی حائری دیدار و گفتگو کرد.

«حیدر العبادی» در این دیدار که در بیت این مرجع تقلید شیعیان عراق برگزار شد گزارشی از آخرین وضعیت اجتماعی و امنیتی این کشور ارائه داد.
 
آیت الله حائری نیز در این دیدار، استفاده از جوانان داوطلب برای تشکیل ارتشی قوی و مجهز را به العبادی توصیه و تأکید کردند: "عراقی ها همه امکانات و نیروی لازم را برای آزادسازی اراضی کشور خود در اختیار دارند".

ایشان با هشدار نسبت به دخالت نظامی آمریکا در عراق به بهانه مبارزه با داعش گفتند: "داعش ساخته دست سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل است".

این استاد عالی حوزه علمیه قم با هشدار نسبت به بازگشت بعثی ها به سازمان های دولتی عراق، ضرورت تعقیب مفسدین، خدمت رسانی به مردم رنجکشیده عراق و تلاش برای بهبود اوضاع امنیتی شهرها و استانهای این کشور را به نخست وزیر عراق توصیه کرد.


سفر به قم آخرین بخش از برنامه العبادی در ایران بود و وی پس از زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، به تهران رفت و با ساعتی پیش با بدرقه «امیرعبداللهیان» معاون وزیر خارجه ایران، تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

نخست وزیر عراق که بامداد سه شنبه در اولین سفر خارجی اش به منطقه و به منظور دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان وارد تهران شده بود، در مدت دو روز حضورش در ایران پس از دیدار با مقام معظم رهبری، با حسن روحانی، هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی، صادق آملی لاریجانی و محمدجواد ظریف به گفتگو درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخت.
منبع: ابنا