۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

مصر ۷ هزار نیروی امنیتی به سینا اعزام کرد

منابع خبری از اعزام حدود ۷ هزار نیروی امنیتی مصر به سینا همزمان با صدور فرمان رئیس جمهور این کشور برای تشدید مبارزه با تروریسم و تامین امنیت غیر نظامیان خبر دادند.
کد خبر : ۲۰۴۴۹۶
صراط: شبکه اسکای نیوز در خبری فوری از اعزام حدود 7 هزار نیروی امنیتی مصر به سینا خبر داد.

برخی منابع آگاه نیز از ایجاد منطقه حایل مرزی بین مصر و غزه به عمق بیش از 1500 متر طی چند روز آینده خبر دادند و گفتند که روزهای آینده شاهد ایجاد یک منطقه حایل در نوار مرزی بین اراضی مصر و نوار غزه به عمق 1500 متر تا 3 هزار متر خواهد بود تا منطقه استراتژیک شمال شرقی برای نیروهای مسئول تامین امنیت مرزها مشخص شده و هر گونه تلاش تروریست ها برای نفوذ از طریق تونل ها را ناکام گذارند.

این منابع گفتند که واحد مهندسین نیروهای مسلح بزودی فرمان السیسی برای ایجاد منطقه حایل تا مسافت 14 کیلومتر مربع در مرز مصر و نوار غزه را آغاز می کند و قرار است تدابیر قاطعی برای تعامل با هر گونه تجاوزات مسلحانه عناصر تروریستی اتخاذ شود.

حمله تروریستی روز جمعه به نظامیان مصر در شبه‌جزیره سینا منجر به کشته شدن 30 نظامی شد و این حمله مرگبارترین حمله از زمان عزل «محمد مرسی» رئیس‌جمهور پیشین این کشور در ژوئیه 2013 محسوب می‌شود.

بر اساس فرمان السیسی شرایط فوق‌ العاده از بامداد امروز شنبه ساعت 3 (به وقت محلی) به مدت 3 ماه آغاز ‌شد و منع تردد از ساعت 15 عصر تا 7 صبح اجرا خواهد شد.

براساس این فرمان رئیس‌جمهور مصر، حالت فوق ‌العاده شهر «رفح» در مرز نوار غزه تا غرب شهر «العریش» و نیز مناطق مرکزی شبه ‌جزیره سینا را شامل می‌شود. همچنین به موجب این فرمان، ارتش و پلیس تدابیر لازم را برای مقابله با تهدیدهای تروریستی، حفظ امنیت منطقه و محافظت از شهروندان اتخاذ خواهند کرد.

همزمان منابع نظامی مصر، جمعه شب از بسته شدن گذرگاه مرزی رفح از روز شنبه تا اطلاع ثانوی، خبر دادند.
منبع: تسنیم