۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

احتمال وقوع سیل در غرب مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته، احتمال وقوع آبگرفتگی معابر و منازل و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.
کد خبر : ۲۰۴۵۱۳
صراط: رستم زرودی با اشاره به اینکه از امشب، نوار شمالی کشور شاهد بارش شدید باران خواهد بود، افزود: این روند توام با کاهش دما و وزش شدید باد بوده و تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به هشدارهای داده شده در خصوص احتمال وقوع سیل در مناطق غربی استان، تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها، فرمانداران، شهرداران و مسئولان به حالت آماده باش درآمدند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: اداره‌های چهارگانه آب، برق، گاز و تلفن و دیگر اداره‌های مرتبط به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

وی تصریح کرد: از جمله دلایل بروز حوادثی چون آبگرفتگی و سیل در مناطق غربی استان، تجاوز به حریم رودخانه و ساخت و سازهای غیرمجاز است. این مهم سبب درست انجام نشدن لایروبی و حذف نشدن مناطق حادثه‌خیز می‌شود.

زرودی بیان کرد: ظرفیت کوچک برای جذب و حفظ آب‌های ناشی از بارش‌های این چنین در استان داریم لذا وقتی بارش مازاد باشد به سمت معابر و منازل مردم روانه می‌شود. در این شرایط تمام تلاش خود را معطوف به این کنیم که از مرحله اضطرار به مرحله بحران نرویم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه بارش‌های هفته‌های گذشته سبب بروز خسارت 78 میلیارد تومانی به مناطق غربی استان شده است، خاطرنشان کرد: مردم باید همکاری لازم را با گروه‌های درگیر با این حوادث داشته باشند. در چنین شرایطی باید در اولین مرحله تلفات جانی نداشته باشیم. دومین مرحله، کاهش تلفات مادی و حرکت به سمت شرایط معمولی است.



منبع: ایسنا