۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

مجلس پای هر توافق‌نامه‌ای را امضا نمی‌کند

عضو کمیته هسته‌ای مجلس گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای بداند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگز پای توافق نامه‌ای را که پای عزت و اقتدار و تمامیت حقوق هسته‌ای ملت ایران در آن نادیده گرفته شده باشد امضا نخواهد کرد .
کد خبر : ۲۰۴۷۰۹
صراط:  ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 4آبان با تسلیت آغاز ماه محرم اظهار داشت: شکی نیست رمز اقتدار و پیروزی جمهوری اسلامی ایران در طول 35 سال گذشته هوشمندی رهبر معظم انقلاب، وحدت کلمه، ایستادگی و مقاومت ملت سلحشور ایران بوده است.  
 
عضو کمیسیون انرژی بیان داشت: مسئله هسته‌ای سال‌هاست که در نوک پیکان توطئه‌های دشمنان قرار گرفته و مهم‌ترین مسئله‌ای است که ایران اسلامی را در شرایط موازنه قدرت قرار داده است، امروز کسانی که در یک طرف میز مذاکره نشستند و برای توقف چرخ قدرتمند انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند اما علی‌رغم خواست آن‌ها ملت ایران امروز قدرتمندترین کشور در منطقه است.  
 
وی در ادامه افزود: بر تیم مذاکره کننده است که در این میدان با شجاعت و مقاومت از حقوق ملت سرافراز ایران دفاع کنند و زیبنده ملت ایران نیست که سفیران آن‌ها در مقابل دشمن ذره‌ای کوتاه بیایند و تن به زیادت طلبی آن‌ها دهند.  
 
کارخانه‌ای با تاکید براینکه اظهارات شرم آور رئیس تیم مذاکره کننده آمریکایی پاسخ قدرتمندانه‌تری را از سوی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی می‌طلبد گفت: چرا که اگر تحریم‌ها به اشکال دیگر ادامه پیدا کند مذاکرات هسته‌ای بی‌فایده است.  
 
نماینده همدان تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای بداند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگز پای توافق نامه‌ای را که پای عزت و اقتدار و تمامیت حقوق هسته‌ای ملت ایران در آن نادیده گرفته شده باشد امضا نخواهد کرد و به عنوان مسئول کمیته هسته‌ای مجلس با صراحت و قاطعیت به تیم مذاکره کننده اعلام می‌کنم که نمایندگان ملت هرگز یک قدم از حقوق هسته‌ای که با خون شهیدان دانشمند هسته‌ای آمیخته است کوتاه نخواهد آمد.  
 
عضو کمیسیون انرژی گفت: در جایی که انباشت صدها تن اورانیوم غنی شده زیر 5 درصد است و کوچکترین کاربردی در تسلیحات نظامی هسته‌ای ندارد چانه زدن و ایجاد محدودیت برای ظرفیت و حجم غنی سازی و هم چنین تعداد سانتریفیوژها به هیچ وجه از سوی تیم مذاکره کننده پذیرفته نیست و مرکز مذاکرات هسته‌ای فقط شفافیت در غنی‌سازی است که آن هم با نظارت آژانس انجام می‌شود.  
 
کارخانه‌ای با تاکید براینکه 7 هزار روز بازرسی از تاسیسات هسته‌ای یک کشور در تاریخ فعالیت آژانس در هیچ جای جهان سابقه نداشته است افزود: بهای شفافیت، حقوقی است که براساس ماده 4 NPT به عنوان یک حق مسلم برای تمام کشورهای عضو به رسمیت شناخته شده است و توقف غنی‌سازی 20 درصد در حد رفع نیاز برای لغو تمام تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای که ظالمانه علیه ملت ایران تحمیل شده است، کفایت می‌کند.
 
وی در ادامه افزود: بدون شک نمایندگان ملت هرگز زیربار توافقی که در برگیرنده محدودیت در غنی‌سازی زیر 5 درصد باشد و لغو تمامی تحریم‌ها اعم ازهسته‌ای و غیرهسته‌ای نباشد نخواهد رفت و اگر تحریم‌ها در قالب‌های مشترک ادامه داشته باشد مذاکرات بی‌فایده است و نفعی متوجه ملت ایران نخواهد شد.