۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
عکاس خبرگزاری دولتی چرا بازداشت شد+تصاویر

"پاس آفساید ایسنا" به رسانه های ضد انقلاب!

اوج التهاب به وجود آمده در استان اصفهان را می توان تجمع در جلوی دادستانی این شهر عنوان کرد که از سوی خبرگزاری ایسنا این تجمع بدون مجوز به طور کامل پوشش رسانه ای داده شد و ...
کد خبر : ۲۰۴۷۱۴
گروه سیاسی "صراط": چند روزیست که فضای کشور تحت تاثیر خبر اسید پاشی های مشکوک در اصفهان قرار گرفته و در این بین برخی جریانات مشکوک رسانه ای با اقدامات نسنجیده خود سعی در ملتهب نمودن هر چه بیشتر این فضا نمودند.

به گزارش گروه سیاسی "صراط"؛ خبرگزاری ایسنا در این بین با جهت دهی خاص، تمام فکرها را به سمت قشر مذهبی جامعه سوق داد و با انتشار اولین مطلب با این عنوان که ممکن است این اسید پاشی ها با کمپین افزایش خشونت علیه زنان به همراه تصویب قوانین امر به معروف بی ارتباط نباشد، تلاش کرد در چند روز گذشته با تعداد زیادی تولید و محتوای مطلب جهت دار در این زمینه، به خوبی رسانه های ضد انقلاب و افکار عمومی را به سمت قشر ارزشی جامعه سوق دهد.

مطلب/ناقص

توئیترهای عناصر ضد انقلاب با به اشتراک گذاشتن تعداد زیادی از تصاویر خبرگزاری ایسنا از تجمع غیر قانونی اصقهان، باعث هر چه ملتهب شدن فضای این شهر و کشور شده اند.

اما اوج التهاب به وجود آمده در استان اصفهان را می توان تجمع در جلوی دادستانی این شهر عنوان کرد که از سوی خبرگزاری ایسنا این تجمع بدون مجوز به طور کامل پوشش رسانه ای داده شد و تصاویر با کیفیت آن توسط مسئول عکس خبرگزاری ایسنا در این استان و همچنین عکاس آن یعنی "آریا جعفری" به طور ویژه بازتاب پیدا کرد.

این تجمع که در آن شعارهای عجیب و غریب داده شد و دست نوشته هایی بر ضد تصویب کلیات قانون امر به معروف و نهی از منکر دیده می شد، به خوبی و توسط  رسانه های ضد انقلاب پوشش داده شد.

مطلب/ناقص

مطلب/ناقص

مطلب/ناقص

مطلب/ناقص

عناصر ضد انقلاب، با بارگذاری و آپلود تصاویر خبرگزاری ایسنا بر روی "آپولدر های خارجی" باعث ماندن این تصاویر بر روی فضای مجازی شده اند.

عکاس خبرگزاری ایسنا پس از انتشار گزارش های تصویری این تجمع غیر قانونی دستگیر شد ولی تمام جرم این عکاس انتشار این تصاویر در خبرگزاری متبوع خود نبوده است. این عکاس با ارسال برخی از تصاویر خود برای رسانه های ضد انقلاب، خوراک اختصاصی! برای این رسانه ها تهیه نموده است و گویا بر اساس اخبار رسیده به خبرنگار صراط، دلیل اصلی بازداشت او همین دلیل بوده است.

مطلب/ناقص

آریا جعفری در تجمع حامیان میر حسین موسوی در اصفهان

مطلب/ناقص

مطلب/ناقص

"آریا جعفری" یکی از مصاحبه های تحریک برانگیز ایسنا و همچنین یکی از عکس های گرفته شده توسط خود که در تصویر آن شعاری مغایر با اصول اسلامی نوشته شده است را در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته است.



مطلب/ناقص

تصویر اختصاصی خبرگزاری "AFP"از تجمع در استان اصفهان که توسط آریا جعفری تهیه شده است.


"آریا جعفری" با انتخاب تعدادی از تصاویر با کیفیت خود، آنها را برای یکی از رسانه های پر مخاطب ضد انقلاب ارسال نموده است تا تحت عنوان تصاویر ارسالی از سوی مردم در این رسانه ها منتشر شود که پس از رصد اقدامات مجرمانه این فرد توسط نیروهای امنیتی، این فرد در استان اصفهان دستگیر می شود. به نظر می رسد تعدادی از تصاویر سایت "بی بی سی فارسی" که به نام های مستعار منتشر شده، توسط برخی از عکاسان داخلی تهیه شده است.

مطلب/ناقص

بررسی فعالیت های این عکاس در فیس بوک نشان می دهد که او تصویری اختصاصی برای خبرگزاری "اسوشیتدپرس" ارسال نموده که بر روی آن لوگوی اختصاصی "AFP" بر روی گوشه های تصویر و همچنین وسط آن خورده که نشان از اشتباه محاسباتی "آریا  جعفری" بوده که آن را در صفحه شخصی خود پوشش داده و نوشته که این تصویر گرفته شده توسط من بوده است .

مطلب/ناقص

تصاویر مختلف از عکاس بازداشت شده خبرگزاری ایسنا

مطلب/ناقص

تصاویر گرفته شده بالا از "آریا جعفری" را "سارا عباس نژاد" از حامیان میرحسین موسوی گرفته است


بالافاصله پس از اعلام دستگیری این عکاس، عناصر ضد انقلاب با تگ نمودن پست های مختلف بر روی صفحه شخصی "آریا جعفری" در فیس بوک، از او اعلام حمایت نمودند.


مطلب/ناقص

مطلب/ناقص

مطلب/ناقص

مطلب/ناقص

پی نوشت: پس از بازداشت "آریا جعفری صفحه" فیس بوک این عکاس ایسنا، به طور کامل از این شبکه اجتماعی حذف شد.



برچسب ها: اسیدپاشی اصفهان
نظرات بینندگان
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۱۳۷
۷۱
آفرین به ایسنا
درود بر عکاس
سپاس از شما.
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۱۲۹
۴۰
ببین صراط خجالت بکش خودتون هم میدونید کار یک خبرنگار تهیه ی خبر و عکاسی هست حالا چه با اون قضیه مخالف باشه چه موافق.میفهمید کار و وظیفه ی یه خبر نگار همینه حالا خودتون هم میدونین دستگیری یه خبر نگار چقدر ضا....... هست حالا شروع کردید به سناریو ساختن که آره این واسه خارج عکس مینداخته
این جاسوس بوده
این فلان بوده و.......
آخه عقل کلا این همه عکس از این تجمع ها توی سایت های خودتون هست چه نیازی بوده که این آقا آریا این عکس ها رو به صورت ویژه واسه بی بی سی ارسال کنه که اونام نشون بدن؟؟مگه بی بی سی خودش بلد نبوده بیاد توی اینترنت چند تا عکس جور کنه واسه خبرش؟؟؟
نوبخت ازقائمشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
لیلا خانم شما زیاد بدل نگیر صراط هم بنوعی همون عکسها وخبرها را انعکاس داده؛بنظرم صراط پیشقدم اطلاعرسانی خبرهای جامعه وحتی طیف های سیاسیست البته به سبک خودش که حساسیت کمتری ایجاد کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۹۱
۲۸
ارزش ووظیفه یک رسانه انتشار اخبار ریز ودرشت وواقعیات روز است. نوع برخورد ورفتار امثال صراط نیوز با اسید پاشی خود اثبات همراهی شما با اسید پاشان را تائید میکند. کتمان حقیقت وحمله به رسانه های افشاگر.یعنی حمایت از مجرم وتائید رفتار مجرمان .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نگو اخبار ریز و درشت بگون اخباری که به نفع ارباب ها است را بعضی ها پوشش میدند اونم سراپا کذب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۹۴
۲۶
اگر فشار رسانه ها مثل همین اقا نبود خدا میداند الان دهها نفر قربانی اسید پاشی ان هم با حمایت امثال صراطی ها میشدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه کار صرطی ها است چرا توی این تجمع افرادی با شال گردن سبز شرکت کرده اند همین سبرها نبودند که در فتنته آمریکایی انگلیسی اسرائیلی ادم کشتند ومسحد اتیش زدند و روز عاشورا ردندورقصیدند و ندا آقا سلطان را قرابانی کردند و هزار جنایت دیگر انجام دادند ؟
مرجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۲۵
۸۰
پس بگو چه غلطی کرده این جوانک بی خرد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۸۱
۲۰
درود بر خبر نگار مردمی
علی یاد بگیر تو که به با هیج جناحی مثلا" عقد نبسته ای
جهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۱۸
۳۳
سلام
شما فکر کردید ایسنا جایی است که درک کند چگونه باید از ابزار رسانه بهره گرفت ... به نظر شما افراد این مجموعه انقلابی چنین توانایی هایی دارند !!!... آیا یک پروژه رسانه ای شاخص در سطح ملی سراغ دارید که ایسنا با موفقیت و کیفیت بالا به اجرا گذاشته باشد ......
و از طرفی
آیا خود شما زمانی که در پروژهای رسانه ای به سیم اخر می زنید به ابعاد رفتارهای خود توجه می کنید و اصلا آیا مدلی برای رفتارهای رسانه ای خود دارد ... ایا کانالهای انتشار شما درست عمل می کنند ؟؟

>>> از شما می پرسم
اگر یک نفر ذیل این خبر کامنت بگذارد که
...... انعکاس واقعیتها است.... نباید در کشور سانسور خبری باشد ......
چه دارید که به او بگویید،
بگویید ایسنا کار رسانه ای دشمن را برعهده گرفته
بگویید گزارش رسانه ای ایسنا بیش از آنکه به رفع یک نگرانی و مشکل ملی کمک کند دست خودی را بریده و به مستند سازی شایعات کمک کرده .... بگویید محرم امسال ما را اسید پاشی کرده ... هر جا می روی پیامک بی محتوا اسیدپاشی موضوعیت دارد.. عوارض را بگویید یا پیامدها را

>>> ایا می توانید در عرصه جهانی این خبر را ملاک بگیرید و بگویید
..... ببینید ما هیچ سانسوری در داخل کشورمان نداریم....
آیا مزایای این حرف به معایب آن غلبه دارد !!!! ... ایا شما با گفتن این خبر احساس ارامش رسانه ای می کنید و به خود می بالید ؟؟؟؟ ...

>>> اصلا از ایسنا بپرسید این پوشش خبری چه مزایای اطلاعاتی به جز انعکاس واقعیتها داشته است ...چیزی خواهد گفت

مشکل اصلی هم آنجاست که کسی فرمول از بین بردن تاثیرات منفی این رویدادهای زودگذر را به دست نیاورده . به طور مثال یک نوجوان 10 یا 15 ساله وقتی چشم باز کند بشنود .... اسیدپاشی + امر به معروف + ... ممکن است تا 10 سال با دین قهر کند، حالا بروید آشتی اش بدهید ... وقتی هم که بیاید در مسیر درست دیگر به سن 30 سال رسیده است و یک عمر جوانی شادابی اش به خاکستر تبدیل شده ، این حرفها شوخی است ؟؟!! جدی بودنش در کجاست ؟؟
نتیجتا باید هر رسانه ای دپارتمانی از تیمهای پژوهشی برای اصلاح رفتارهایش داشته باشد
حداقل به شما پیشنهاد می دهم روی این موضوع سرمایه گذاری کند البته اگر می خواهید به ابزار رسانه ای موثر در جهت اهداف انقلاب باشید وگرنه در این گردونه اطلاعاتی با طوفانهای غیر قابل کنترل هزار ایسنا هیچ است چه برسد به پایگاه خبری شما
افسوس ادمهای بیسواد رسانه دار هستند و سازمانهای ناهوشیار مرجع اطلاعات
یا علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خودت فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۷۸
۱۸
چطور شما ميتوانيد بهر بهانه تجمع بدون مجوز انجام دهيد.سفارت يك كشور رابگيرد و ايجاد خسارات براي كشور در ابعاد جهاني نمايد اما براي مردمي كه نسبت به جنايت اسيد پاشي كه بعيد نيست توسط عوامل داعش ايراني انجام شده است كه مانند شما عقايد تند و راديكال دارند،اعتراض نمودند اظهار ناراحتي ميكنيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا میگی داعش ایرانی ؟ خب اسم اصلی شان را بگو فتنه گران سبز داعش عربی است فارسی را پاس بدارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۷۷
۱۸
آفرین به این عکاس خوب.
وظیفه اطلاع رسانی و عکاسی رو به خوبی انجام داده و باید بهش مدال افتخار داد.
با تشکر از صراط.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۱۸
۶۵
ننگ بر آدم های 2 رو.
....... خبرگزاری است که با سیاست کثیفی سعی در تندرو نشون دادن حزب الهیی ها داره.
چه اون زمانی که با اسم حزب الهی گری به رنگ چادر آزاده نامداری و حجاب مادرش میتازه و حالا در جریان اسید پاشی...
برای همینه که میگم صد رحمت به داعش که لااقل یک رو داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
داعش به فارسی میشه فتنه گران سبر
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۳۳
۸
شماها که ناموس سرتون نمیشه وگرنه اسید پاشیدن رو زنو بچه مردم ناراختتون میکرد . لعنت حسین بن علی بر شما بیناموسای بیغیرت
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۳۲
۷
کدوم تجمع رو مجوز میدید که هی میگید مجوز مجوز؟اصلا چرا شماها هی تجمع میکنیدو از دیواره سفارت میرید بالاو.....صحبت مجوز نیست ولی اینجور موقع ها هی دم از مجوز میزنید زرشک
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۹
۳۱
واقعا این مطلب احسنت داره
دکور ایسنا رو آوردی پایین
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۱۹
۱۰
اصلا اسید پاشی هم کار خودش بوده، میخواسته معروف شه
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۱۷
۸
اون شعار مسواك خيلي باحال بود يعني پيامبران هم مردم رو به مسواك شخصي خودشون دعوت ميكردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۳۶
۱۲
وقتی از 4 تا عکس میترسید پس یه جایه کارتون ایراد داره . . .
dasd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳
۲
۱۰
asda
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳
۷
۲۳
اگه تجمعی برای حجاب بود باید مجوز می داشت همه هم مخالف تجمع بودن اما حالا بیا و ببین
امیروطن
|
United States of America
|
۰۳:۲۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳
۲۸
۹
انقدر بدم میاد میگن تجمع بدون مجوز....آخه خداییش...قرآنیش اگر یه عده میخواستن مجوز بگیرن برای اعتراض به اسید پاشی و توی تجمعشون بخوان که هر چه سریعتر دستگیر بشن عامل یا عاملین اسید پاشی مجوز میدادن بهشون؟نه خداییش میدادن؟