۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶

حساسیت مجلس روی فتنه است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ها نباید پایگاه احزاب شوند بلکه باید فضای آرام و مناسبی داشته باشند و قطعا اگر وزیر علوم وابستگی به جریان فتنه داشته باشد، مجلس حساسیت نشان خواهد داد.
کد خبر : ۲۰۴۷۶۸
صراط: حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در جمع خبرنگاران در مراسم نخستین سالگرد عسگراولادی با اشاره به وزیر پیشنهادی علوم گفت: امروز اولین روزی بود که وزیر پیشنهادی علوم به مجلس آمد و در این رابطه فراکسیون رهروان گزارشی را ارائه کردند که نگاه دوستان ما به این قضیه مثبت بود ولی هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.  
 
وی ادامه داد: فرجی دانا از لحاظ علمی فرد قوی بود منتها عملکرد وی در سطح دانشگاه‌ها مورد رضایت نمایندگان نبود.  
 
عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزیر پیشنهادی رأی خواهد آورد یا نه، تصریح کرد: ما امیدواریم که وی بتواند به خوبی از خود دفاع کند.  
 
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه سوالاتی از وزیر پیشنهادی علوم مطرح خواهد شد اظهار داشت: دانشگاه‌ها نباید پایگاه احزاب شوند بلکه باید محیطی آرام و مناسب داشته باشند و پیگیری تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه دانشگاه‌ها برای ما در اولویت قرار دارد که باید وزیر علوم این موضوع را مدنظر خود قرار دهد.
 
وی افزود: قطعا اگر وزیر علوم وابستگی به جریان فتنه داشته باشد مجلس در قبال این موضوع حساسیت نشان خواهد داد.  
 
عضو هیئت رئیسه مجلس در رابطه با بورسیه‌های غیرقانونی اظهار داشت: نظرات مختلفی درباره این موضوع مطرح شد و طرح مسئله بد مطرح شد و بعد از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که تنها 36 نفر درگیر بورسیه‌های غیرقانونی بودند یعنی حدود یک درصد و این مسئله هم طبیعی است که یک درصد در میان 3500 نفر تخلف صورت گیرد.  
 
وی گفت: متأسفانه این موضوع سیاسی شد و می‌بایست از ابتدا درست مطرح می‌شد در حالی که این موضوع با انگیزه‌های خاص مطرح شد.  
 
سبحانی‌نیا در پایان در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا وقتش نرسیده سازمان‌های ذیربط در رابطه با بورسیه‌های غیرقانونی نفوذ پیدا کنند، خاطر نشان کرد: به زودی این سازمان‌های ذیربط برای بررسی این موضوع نفوذ پیدا خواهند کرد.