۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳

خلیج(فارس)همیشه برای عربهاست!

این که مسئولان نظامی ایرانی گفته اند خلیج (فارس) برای ایرانیها می باشد و برای اثبات سخنانشان، اسناد تاریخی برای این امر ارائه می کنند، برای ما کویتی ها و تمام کشورهای عربی شورای همکاری مهم نیست چون ما اعتقاد داریم که خلیج (فارس) عربی است و برای همیشه برای عربها باقی خواهد ماند.
کد خبر : ۲۰۴۸۱

یکی از مسئولان بلند پایه نظامی کویت اعلام کرد: خلیج ما عربی است و همیشه برای عربها بوده و باقی خواهد ماند!

به گزارش صراط نیوز به نقل از بی باک، این مسئول نظامی کویتی که روزنامه "الانباء" نامش را ذکر نکرده است، ادعا کرد: این که مسئولان نظامی ایرانی گفته اند خلیج (فارس) برای ایرانیها می باشد و برای اثبات سخنانشان، اسناد تاریخی برای این امر ارائه می کنند، برای ما کویتی ها و تمام کشورهای عربی شورای همکاری مهم نیست چون ما اعتقاد داریم که خلیج (فارس) عربی است و برای همیشه برای عربها باقی خواهد ماند!

وی در ادامه ادعاهایش گفت: کشور ایران حق ندارد بگوید که خلیج ( فارس) عربی نیست چون این منطقه از آن عربهاست!

این ادعاهای مقامات کویتی در واکنش به سخنان اخیر سرلشکر فیروز آبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مطرح گردیده است که وی با اشاره به اسناد و مدارك متقن تاريخي و حقوقي به‌ ويژه كتاب‌های تاريخی موجود در كشورهای منطقه، نام و مالكيت و تعلق خليج فارس به ايرانيان را مسلم دانسته است.

گفتنی است سردار سرلشكر بسيجي دكتر سيد حسن فيروزآبادي با گرامي‌داشت دهم ارديبهشت «روز ملي خليج فارس» گفت: خليج فارس به عنوان يك راه آبي و دريايي در طول تاريخ از ارزش و اهميت بسزايي برخوردار بوده و بر اساس مستندات تاريخي همواره محل برخورد تمدن‌هاي بزرگ و چندين هزار ساله بوده است.
وي افزود: اين‌كه با تلاش شوراي انقلاب فرهنگي روزي به نام روز ملي خليج فارس در تقويم رسمي كشور نامگذاري شد، اقدام ضروري و هوشمندانه‌اي بود كه در سالروز اخراج اشغالگران پرتغالي از تنگه هرمز صورت پذيرفت، فرصتي را براي مقابله با تبليغات رسانه‌اي و سياسي تحريك‌آميزي كه سال‌هاست با تحريف نام تاريخي، زيبا و تغييرناپذير خليج فارس توسط برخي دولت‌هاي افراطي عربي آغاز شده است را فراهم آورد.

فيروزآبادي با اشاره به اسناد و مدارك متقن تاريخي و حقوقي به‌ويژه كتاب‌هاي تاريخي موجود در كشورهاي منطقه، نام و مالكيت و تعلق خليج فارس به ايرانيان را مسلم دانست و اظهار كرد: اين نامگذاري راه جديدي براي پيشبرد ديپلماسي خاورميانه‌اي ما گشوده است و تلاش بيش از پيش مقامات سياسي كشور را در مصاف با رقباي منطقه‌اي و بين‌المللي كه از طريق به كار بردن نام‌هاي جعلي در پي سنجش ميزان حساسيت ايران و ايراني در قبال نام خليج فارس هستند را طلب مي‌كند تا در مواقعي كه حتي به صورت تصادفي عناوين جعلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد واكنش قاطع و فوري نشان داده شود.

نظرات بینندگان
صدرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰
۳
۱
مابالاخره نفهمیدیم شما صراطی ها عرق ملی و حس میهن پرستی دارید یا ندارید !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شاید علتش اینه که شما فکر می کنید بین مسلمون بودن و ایرانی بودن باید یکی رو انتخاب کرد.

در حالیکه ما به پیامبری ایمان داریم که فرمودند: اگر علم در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت.

آرزوی ما سلمان فارسی بودن است.

هم غیرت شیعی، هم عرق ملی.
بابک
|
Switzerland
|
۱۳:۰۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۰
اعراب حاشیه خلیج هیچگاه به آب و دریا علاقه ای نداشتند و بیشتر ترجیح میدادند که در بیابان در کنار شترهایشان باشند تا در دریا ... به همین دلیل هیچگاه اعراب در طول تاریخ با اینکه از چند سو در محاصره دریا بودند اما دارای کشتیرانی نبودند... حال بعد از پیدا شدن نفت و پی بردن به ارزش آن از طریق انگلیسیها و آمریکاییها به این مساله وارد شدند که خلیج فارس کجاست و اصولا اینکه چرا تاکنون خبری از آنها در کناره های خلیج همیشه فارسی نبوده دقیقا به همین علت است.
اما در مورد فرمایشت این مسئول کویتی باید گفت برادر کویتی عزیزم ! صدام شیر عرب ! بعد از کلی حمایت جهان غرب و عرب نتوانست ایران را شکست دهد و بعد از شکست از ایران .. دیدید که در آخر لوله تانکهایش را به کدام سو نشانه رفت حال شما چند آدم پولدار که بزحمت توان بسیج چند صد نفر تفنگدار را ندارید چگونه میخواهید با کشور ایرانی که سایه اش چون پدری مهربان و دلسوز همیشه بر بالای سر شما خواهد ماند برخورد کنید و خلیج فارسش را که از چند هزار سال پیش تاکنون آنرا نگاهبانی کرده و خواهد کرد را از ایرانیان به نام یا بی نام بستانید ؟؟!؟؟
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ... ....عرض خود میبری و زحمت ما ...!!!
ناشناس
|
Switzerland
حرف حساب زدی.

عرب ها اگر روشون می شد در ازای یک زندگی مجلل و یک حرمسرا کشورهاشون رو هم دو دستی تقدیم غربی ها می کردند و می رفتند دنبال عیش و نوششون.

می بینید که تو قضیه ی کشور عربی فلسطین چون یک طرف دعوا یهودیه سکوت مرگبار گرفتند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
می گویند بدهکار وقتی نروی سراغش طلبکار می شود . بیخیال
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
از خواب خوش بیدارش نکنید .یهو............