۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
نماینده مجلس یادآوری کرد

قرارداد هسته‌‌ای ایران و فرانسه در سال 54

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر هیئت 3 نفره ایرانی به کشور فرانسه گفت: با توجه به عقد قرارداد فرانسه با ایران در سال 54 مبنی بر احداث یک نیروگاه هسته‌ای در خوزستان پیشنهاد داده‌ایم فرانسه به این قرارداد پایبند باشد.
کد خبر : ۲۰۴۹۲۴
صراط: فتح‌الله حسینی که همراه هیئت ایرانی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به فرانسه سفر کرده اظهار داشت: سفر هیئت سه نفره ایرانی به‌منظور مراودات پارلمانی انجام شده است.

حسینی با بیان اینکه فرانسه نسبت به حقوق ملت ایران بدبینی داشته، تصریح کرد: این سفر پس از 35 سال با دعوت مجلس فرانسه رخ داده است.

وی به وجود اختلاف‌نظرهایی بین مقامات پارلمانی دو کشور در موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: روشن‌گری و توضیحات مقامات ایرانی موجب رفع شدن برخی از دغدغه‌های طرف مقابل شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حق و حقوق تضییع شده ملت ایران به‌خاطر تحریم‌های ناجوان‌مردانه غرب برای نمایندگان مجلس فرانسه تشریح شد.

این مسئول حقوق بشر، سوریه، یمن و داعش را از موضوعات مورد بحث در این سفر عنوان کرد و افزود: حسن نیت طرف ایرانی در موضوعات مختلف تا حدود زیادی برای فرانسوی‌ها روشن شده است.

وی به شیطنت رژیم جعلی اسرائیل در موضوع هسته‌ای ایران اشاره کرد و بیان داشت: فرانسوی‌ها تا حدود زیادی به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران پی برده‌اند و همچنین متوجه شده‌اند تحریم‌ها بین ملت ایران با فرانسه فاصله انداخته است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی از طرح موضوع حضور داعش ایرانی (منافقین) در فرانسه خبر داد و گفت: منافقین پس از اخراج از عراق در فرانسه پایگاهی در اختیار گرفته‌اند.

حسینی این پایگاه منافقین در کشور فرانسه را پادگان اشرف شماره 2 عنوان کرد و متذکر شد: فرانسه در راستای مبارزه با تروریسم باید در این اقدام خود تجدیدنظر کند.

این مسئول عقد قرارداد فرانسه با ایران در سال 54 مبنی بر احداث یک نیروگاه هسته‌ای در خوزستان را از دیگر موضوعات مطروحه توسط طرف ایرانی در این سفر بیان کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد داده‌ایم فرانسه به این قرارداد پایبند باشد و برای انجام این قرارداد وارد عمل شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جلسات متعدد دیگری طی چند روز آینده در این کشور برگزار می‌شود که بی‌شک در بهبود روابط دو کشور تاثیرگذار خواهد بود.
منبع: فارس