۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

واکنش منصوریان به شایعه مربیگری امیدها

سرمربی پیشین تیم المپیک ایران گفت: تا زمانی که نگاه به تیم المپیک و تیم‌های پایه ملی تغییر نکند به کار در این تیم‌ها فکر نمی‌کنم.
کد خبر : ۲۰۴۹۸۲
صراط: علیرضا منصوریان در مورد مطرح شدن نامش بین نامزدهای سرمربیگری تیم المپیک اظهار داشت: پیش از این 4 سال در تیم المپیک مسئولیت داشتم و تنها یک باخت آوردم آن هم در شرایطی که بازیکن به تیم المپیک نمی‌دادند و تقویم مسابقات بسته شده بود.در آن مقطع کفاشیان را به جان پسرش قسم دادم تا با جدایی‌ام از تیم المپیک موافقت کند چون شرایط خیلی سخت بود. آن موقع فوتبال ما بیشتر تحت تأثیر فضای جام جهانی بود.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران تصریح کرد: زمانی که با تیم در اردوی کیش بودیم فردوسی‌پور به من گفت می‌خواهید قهرمان زیر 22 سال شوید که چه شود؟! آن موقع متوجه شدم که نگاه به تیم المپیک نگاه خوبی نیست. وقتی فردوسی‌پور که یکی از خوراک دهنده‌های فوتبال ایران است این صحبت را مطرح می‌کند، دیگر چه می‌شود گفت؟ این صحبت مثل این می‌ماند که ما بگوییم تیم ملی قهرمان جام ملت‌ها شود که چه شود!

منصوریان افزود: می‌خواستیم افتخار اولین قهرمانی در مسابقات زیر 22 سال را کسب کنیم اما با ما همکاری نکردند و واقعاً شرایط سختی را در تیم المپیک وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی بود که در این مقطع جزو گزینه‌های تیم المپیک باشم اما شرایط تیم امید، ناامید کننده است. من الان در تیم نفت مشغول هستم و به این باشگاه متعهدم، شرایط خوبی در نفت دارم و افکارمان با همکارانمان به هم نزدیک است. در کنار این موارد بازیکنان خوبی هم در اختیار ما هستند و به هیچ وجه به تیم امید فکر نمی‌کنم.

سرمربی پیشین تیم المپیک ایران در مورد اینکه اعلام شده تیم المپیک همیشه مشکل خروج از کشور داشته، گفت: در 4 سالی که من در تیم المپیک مسئولیت داشتم هیچ‌وقت این اتفاق رخ نداد چون ارتباط خوبی با سردار صدرالسادات و سردار صادقی داشتم و باید از آنها تشکر کنم. به نوعی در 40 سال گذشته فقط در دوره من این مشکلات وجود نداشت.

منصوریان ادامه داد: آن زمانی که من در تیم المپیک مسئولیت داشتم یک موضوع مرا اذیت و غمگین کرد  و آن هم عدم نگاه مناسب به تیم المپیک بود. من از حبیب کاشانی می‌خواهم اگر مربی ایرانی برای تیم المپیک انتخاب کرد همان نگاهی را به او داشته باشد که به مربی خارجی وجود دارد. نگاه خوبی که به مربی خارجی وجود دارد به خاطر حضور مربیانی موفقی مانند کی‌روش، ولاسکو و برانکو است. ما با مربیان خارجی 3 دوره به جام جهانی صعود کردیم.

وی تصریح کرد: همان کاری که در تیم نفت انجام می‌دهم را در تیم المپیک هم انجام می‌دادم، مثل فیلم‌برداری از تمرینات یا  آنالیز تمام مسابقات و تمرینات. باید نگاه نسبت به مربیان ایرانی تغییر کند چون اگر این اتفاق رخ بدهد مربیان ما حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. تا زمانی که این نگاه به تیم امید و تیم‌های مختلف ملی رخ ندهد من به کار در این تیم‌ها فکر نمی‌کنم. من در تیم المپیک نماینده کی‌روش بودم اما خیلی تحت فشار قرار داشتم.

سرمربی اسبق تیم المپیک در واکنش به اینکه گفته شده بازیکنان در تیم المپیک به صورت گلخانه‌ای حضور داشتند، خاطرنشان کرد: این موضوع در مورد من صدق نمی‌کند. در زمان حضور من بازیکنان متولد سال 69 تا آخر 72 در اردو بودند. در دو دوره 250 بازیکن را به اردوی تیم المپیک دعوت کردیم. در تیم ما مانند تیم ملی ماتریس A, B و C وجود داشت و با اجازه کی‌روش ماتریس D را هم به تمرینات اضافه کرده بودیم که مربوط به گروه شناسایی بود. نام 250 بازیکن در زمان من برای تیم المپیک ثبت شده و بازیکنانی داشتیم که می‌توانستند نسل 10 سال فوتبال ایران را بسازند. سیستم من در تیم المپیک گلخانه‌ای نبود.
منبع: تسنیم