۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

اکرمی: شایعات اسیدپاشی دروغ است

رئيس شورای فرهنگی نهاد رياست‌ جمهوری مهمترین درس واقعه عاشورا را تولی و تبری نامید و گفت: ما باید از تولی در قیام امام حسین(ع) درس حمایت از مظلوم و از تبری آن مقابله با ظلم و ظالم را فرابگیریم.
کد خبر : ۲۰۵۰۰۸
صراط: سید رضا اکرمی با اشاره به درس های واقعه عاشورا، گفت: ایستادن، اخلاق و عدالت را فلسفه بعثت انبیاء قراردادن و برای تحقق آن تلاش کردن درس هایی است که باید از قیام امام حسین(ع) بیاموزیم.

رئيس شورای فرهنگی نهاد رياست‌ جمهوری، تولی و تبری را از اصلی ترین آموزه کربلا نام برد و گفت: ما باید از تولی قیام امام حسین(ع) درس حمایت از مظلوم و از تبری آن مقابله با ظلم و ظالم را فرابگیریم.

وی تصریح کرد: امویان قصد داشتند اهل بیت علیهم السلام را از بین ببرند و اسلام را نابود کنند؛ اما امام حسین (ع) با قیام خود موجب ماندگاری اسلام شد و با خون خود بقای آنرا تضمین کرد.امویان می خواستند حکومت را موروثی کنند اما با افشاگری و آگاه سازی امام(ع) حکومت یزید به سال چهارم هم نرسید و امویان از صحنه روزگار محو شدند.

اکرمی، سپس جملات خود را با این ابیات ادامه داد: بزرگ فلسفه قتل شاه دين اين است، كه مرگ سرخ به از زندگى ننگين است... حسين مظهر آزادگى و آزادى است، خوشا كسى كه چنينش مرام و آيين است...نه ظلم كن به كسى نى به زير ظلم برو،كه اين مرام حسين است و منطق دين است.

وی همچنین با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در مورد درس عاشورا که آنرا درس تعامل و مذاکره بر اساس منطق خوانده بود، گفت: این بستگی دارد که مذاکره را چه تعریف بکنید. امام حسین (ع) که پیشوای بشریت و راهنمای هدایت است تا آخرین لحظه حیات تلاش می کند دست ظالمی را از ظلم کردن کوتاه کند.

رئيس شورای فرهنگی نهاد رياست‌ جمهوری، ادامه داد: امام حسین (ع) در دوم محرم وارد سرزمین کربلا شد و عمر سعد از امام(ع) پرسید چرا از مدینه بیرون آمدید و امام در پاسخ می فرماید: مردم کوفه برای من نامه نوشتن اگر منصرف شدند من بر می گردم. اما وقتی از یزید دستور آمد که امام حسین(ع) یا باید بیعت کند یا کشته شود، امام(ع) فرمود من تن به ذلت نمی دهم و حاضر نشد با یزید بیعت کند.

وی گفت: یزیدیان بنا داشتند نهم محرم به خیمه ها حمله کنند اما باز امام(ع) مهلت خواست و اگر امام جنگ را عقب نمی انداخت حر فرصت توبه و بازگشت نداشت چراکه حر روز عاشورا خود را به سپاه امام حسین(ع) رساند و حتی با صحبت های امام تعدادی از سپاه عمرسعد شب عاشورا کربلا را ترک کردند؛ بنابراین اگر مذاکره را اینگونه تعریف کنیم که ظلم کمتر و ظالم میدانش محدودتر شود بله امام حسین(ع) مذاکره کرد تا بتواند از جنگ و خونریزی جلوگیری کند و از تعداد کشته شدگان بکاهد.

اکرمی، همچنین در واکنش به ماجرای اسید پاشی و ربط دادن آن به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این موضوع صددرصد دروغ است چراکه اسیدپاشی هیچ ربطی به امر به معروف ندارد.

رئيس شورای فرهنگی نهاد رياست‌ جمهوری، اسید پاشی را خلاف عقل، شرع، قانون، وجدان و فطرت دانست و یادآور شد: هرکس که به دنبال ربط دادن حادثه اسید پاشی به امر به معروف و نهی از منکر باشد حتما غرض سیاسی دارد.
منبع: مهر