۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳

7 راهکار برای کاهش بار مالی قبوض گاز

سخنگوی شرکت ملی گاز با تشریح هفت راهکار جدید بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمانها، اعلام کرد: با اجرایی شدن این راهکارها و صرفه جویی 10 تا 50 درصدی مصرف انرژی، بار مالی قبوض گاز مشترکان خانگی کاهش می یابد.
کد خبر : ۲۰۵۰۴

به گزارش صراط نیوز به نقل از مهر، مجید بوجارزاده با تاکید بر اینکه تابستان فرصتی برای مشترکان گاز بوده تا با انجام اصلاحاتی در موتورخانه ها و ساختمان در مصرف انرژی صرفه جویی های قابل توجه ای داشته باشند، گفت: اجرای این طرحهای بهینه سازی علاوه بر کاهش مصرف گاز منجر به تعدیل بار مالی قبوض گاز مشترکان خانگی و تجاری خواهد شد.
سخنگوی شرکت ملی گاز با اعلام اینکه مشترکان خانگی با عایقکاری سیستمهای لوله کشی رادیاتور و آبگرم، منبع ذخیره آبگرم و منبع انبساط تا 30 درصد مصرف گاز طبیعی در ساختمانها را کاهش خواهند داد، تصریح کرد: از سوی دیگر با تنظیم مشعل موتور خانه ساختمانها توسط افراد متخصص مصرف گاز طبیعی حدود 10 تا 20 درصدی کاهش پیدا می کند.
به گفته این مقام مسئول استفاده از مشعل های دمنده استاندارد به جای مشعلهای اتمسفریک نیز حدود 10 درصد مصرف گاز طبیعی در ساختمانها را کاهش خواهد داد.
بوجارزاده استفاده از دیگهای استاندارد و تناسب داشتن ظرفیت مشعل با ظرفیت دیگ در موتوخانه ها و همچنین استفاده از منبع آبگرم دوجداره در موتورخانه ها را از دیگر عوامل کاهش مصرف گاز برشمرد و اظهار داشت: نصب دریچه ورود هوا و تهویه در موتورخانه به منظور جلوگیری از احتراق ناقص موتورخانه نیز در کاهش مصرف گاز بسیار مؤثر است.
سخنگوی شرکت ملی گاز در خصوص ساختمانهائی که با رادیاتور و بخاری های گازی گرم می شوند، نیز توضیح داد: با عایق کاری حرارتی مناسب بر روی سقف خانه ها، دیوارها و کف ساختمانهائی که با هوای آزاد ارتباط دارند می توان تا 50 درصد از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد: دوجداره کردن پنجره ها بیش از 30 درصد از هدررفت انرژی جلوگیری کرده و مشترکان می توانند از هم اکنون با انجام اصلاحاتی در سیستمهای گرمایشی ساختمانها ضمن بهره وری بهتر و کاهش مصرف گاز هزینه گاز مصرفی را هم کاهش دهند.