۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
اکبریان در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

نیلی از تهران تا کرج را هم نمی‌تواند مدیریت کند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم خطاب به نیلی‌احمدآبادی گفت: شما باید از فتنه تبری بجویید، شما که از تهران تا کرج را نمی‌توانید مدیریت کنید چطور می‌توانید آموزش عالی کل کشور را اداره کنید؟
کد خبر : ۲۰۵۱۶۶
صراط: عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه رأی اعتماد به محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در مخالفت با وزیر پیشنهادی در ابتدا از رئیس مجلس خواست تا به نمایندگان تذکر دهد که به سخنان وی توجه داشته باشند و پس از تذکر لاریجانی به نمایندگان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع) گفت: خدایا تو شاهد باش اگر احساس تکلیف نمی‌کردم در این سنگر برای مخالفت نمی‌آمدم ولی وظایفی را به دوش داریم که باید دفاع از نظام و انقلاب بیان کنم.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: حرف‌هایی درباره آشنا مشاور شما دارم، وی نباید دایه مهربان‌تر از مادر برای نمایندگان باشد. به نمایندگان توصیه نکند که چه کار کنند، نمایندگان دولتی نیستند و نخواهند بود، نمایندگان سرباز ولایت و نوکر مردم هستند.

وی ادامه داد: وزارت علوم از وزارتخانه‌های اساسی و زیربنایی کشور است، اساتید بزرگی تربیت شده و وجود دارند ولی متأسفانه با وجود شعارها در دولت یازدهم به جای توجه به مأموریت اساسی وزارت علوم این وزارتخانه فقط به دنبال جریان‌سازی است.

اکبریان عنوان کرد: مگر مقام معظم رهبری تذکر ندادند که دانشگاه جولانگاه احزاب نباشد؟ چرا توجه نمی‌کنید؟ چرا عده‌ای به دنبال این هستند که دانشگاه جولانگاه احزاب شود؟

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شناخت سیاسی در دانشگاه با جولانگاه بودن فرق می‌کند، گفت: ما به فرجی‌دانا رأی دادیم ولی استیضاح وی را هم امضا کردیم زیرا با کسی تعارف نداریم، زمانی احساس کردیم فرجی‌دانا می‌تواند از شرایط جولانگاه احزاب بودن دانشگاه جلوگیری کند ولی نکرد.

وی اظهار داشت: خدایا شاهد باش کسی به دنبال بورسیه نبوده است ولی این همه علیه مجلس تبلیغ می‌کنند که استیضاح به دلیل بورسیه بود، ما به عنوان تکلیف این کار را کردیم و قوه قضائیه باید متخلفان بورسیه را بگیرد و پدرشان را هم دربیاورد.

اکبریان گفت: متأسفم که در وزارت علوم و بعضی سازمان‌ها صحبت از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌شود ولی در عمل چیزی وجود ندارد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، گفت: همکاری سپاهی من! چرا از فتنه تبری نمی‌جویی؟ این مسئله را علنی بگو، مگر تذکر مقام معظم رهبری به دولت بحث فتنه نبود؟ باید به این مسئله توجه کنیم، ما هم پیرو فرمایش مقام معظم رهبری هستیم.

وی افزود: نیلی‌احمدآبادی 4 ماه به عنوان سرپرست دانشگاه تهران است که سه ماه از این زمان می‌‌گذرد، در طول تاریخ دانشگاه تهران برای اولین بار است که این دانشگاه با 9 ماه سرپرست اداره می شود، چرا افراد شایسته، لایق و انقلابی انتخاب نمی‌کنید که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی اعتماد بگیرد؟ به دنبال چه چیزی هستید؟

اکبریان عنوان کرد: در دانشگاه تهران شخصی را انتخاب می‌کنیم که روزنامه‌ها می‌نویسند: «رهبر رفت،  امید آمد» البته منظور از رهبر، فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران است، ما از این مسائل به سادگی نمی‌گذریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای نیلی‌احمدآبادی! شما خود را پاسدار معرفی کردید. من هم پاسدار هستم و شما را می‌شناسم. ولی اگر حتی یک بسیجی در کنار شما در جبهه به شهادت رسید باید قدر بسیجی را می‌دانستید.

وی با بیان اینکه ویژگی پاسداران صداقت و ولایت‌پذیری است، افزود: آقای نیلی‌احمدآبادی! اگر شما ولایت پذیر هستید صادقانه بگویید که از فتنه تبری می‌جویم، شما سردمدار نوشتن نامه به مقام معظم رهبری علیه بسیج بودید،‌اگر قدر بسیج را می‌دانستید در جریان اوج فتنه آن نامه را نمی‌نوشتید.

وی افزود: شما به روحانی هم نامه نوشتید و مطالبی را به کار بردید که بویی از مسائل اسلامی در آن نیست، شما در حمایت از میلی‌منفرد نامه می‌نویسید کسی که سردمدار جریان فتنه بود، بله خنده‌دار است و برخی باید بخندند.

اکبریان ادامه داد: شما به عنوان سرپرست دانشگاه تهران 25 نفر از نیروهای ارزشی را عزل کردید، آقای د.س که در جریان فتنه و 18 تیر زندانی شده دستور بازگشت به کار دادید و می‌گویید اینها حر هستند، حر توبه کرد ولی این افراد توبه نکردند، اگر توبه کنند نظام آنها را می‌بخشد.

وی اضافه کرد: کسی که هنوز توبه نکرده و به دنبال فرصت برای ضربه زدن به انقلاب است را بر سر کار می‌آورید و ما بنشینیم و تماشاچی باشیم؟

اکبریان اظهار داشت‌: وقتی عزای عمومی برای درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی اعلام شد انجمن اسلامی دانشگاه تهران در پردیس کرج مراسمی برگزار کرد که نمی‌گویم مراسم رقص بود ولی جشنی را برگزار کرد که به مقدسات کشور توهین شد.

نماینده مجلس اضافه کرد: آیا دانشجویان جدیدالورود جرأت چنین کاری را دارند که عکس نخست‌وزیر امام را با شعارهایی برای رهایی وی از زندان در دست بگیرند؟ این مسائل ساخته و پرداخته است.

وی گفت:‌همایش پردیس کشاورزی دانشگاه تهران در حمایت از فتنه‌گران بود، شما به رئیس این دانشگاه اجبار کردید این کار را انجام دهد زیرا چند سال اجازه این کار داده نشد.

اکبریان گفت:‌آقای نیلی‌احمدآبادی برداشتن حجاب از سر دختران برنامه شماست؟ شما می‌گویید از این مسائل خبر ندارم، شما که از این جا تا کرج را نمی‌توانید اداره کنید کشور را چگونه می‌توانید مدیریت کنید؟

وی افزود: برای تمام صحبت‌هایم مدارک هم ارائه می‌دهم،‌شما هیچ برنامه‌ای راجع به مأموریت وزارت علوم، گسترش آموزش عالی، تولید علم، بهبود وضعیت دانشجویان و اساتیدو کاهش خروج نخبگان ندارید.

اکبریان خطاب به نمایندگان مجلس، اظهار داشت:‌ما می‌خواهیم دل خانواده شهدا و نیروهای ارزشی مردم عزیز را خوشحال کنید و به نیلی احمدآبادی همکار باسابقه من در سپاه رأی عدم اعتماد بدهید.
منبع: فارس