۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

پول شویی رسمی آمریکا

مقامات آمریکایی‌ در تلاشند پول‌های غیرقانونی ناشی از جریمه برخی موسسات بین‌المللی را به بهانه تجهیز پلیس شهری و ایجاد امنیت‌، بهداشت و مسکن برای شهروندان آمریکایی تطهیر کنند.
کد خبر : ۲۰۵۱۸۳
صراط: بر اساس اعلام سایت رسمی شهرداری نیویورک، پلیس این شهر قرار است برای تجهیز نیروهای خود و افزایش ضریب امنیت در این شهر، اقدام به خرید 41 هزار گوشی موبایل و تبلت کند.

برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها در خبر منتشره اعلام کرده بودند که بخشی از هزینه‌های این اقدام پلیس نیویورک از محل پول‌های بلوکه شده ایران خواهد بود، در حالی که وقتی به سایت رسمی شهرداری نیویورک و اصل خبر مراجعه شود مشاهده می‌شود که در خبر آمده که بخشی از هزینه خرید این موبایل و تبلت‌ها از محل جریمه یک بانک فرانسوی به نام BNPP از سوی دادستانی منهتن نیویورک می‌باشد.

بانک BNPP متهم است که تحریم‌های کشورهای سودان، ایران و کوبا را نادیده گرفته و اقدام به عملیات مالی برای این سه کشور کرده است و از این رو توسط دادگستری آمریکا جریمه شده است.

تحلیلگران معتقدند این اقدام مقامات آمریکایی نوعی پولشویی رسمی محسوب می‌شود زیرا این مقامات در تلاشند تا پول‌های غیر قانونی ناشی از جریمه برخی موسسات بین‌المللی را به بهانه تجهیز پلیس شهری و ایجاد امنیت‌، بهداشت و مسکن برای شهروندان آمریکایی تطهیر کنند.
منبع: فارس