۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

انتقاد یک کارگردان از کارشکنی‌ وزارت نفت

کارگردان فیلمی درباره شهدای وزارت نفت، از کارشکنی‌های وزارت نفت در راه ساخت این فیلم انتقاد کرد.
کد خبر : ۲۰۵۲۵۱
صراط: صادق دقیقی، کارگردان فیلم «تا آمدن احمد» در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: این فیلم با موضوع از خودگذشتگی‌های مردم جزیره خارک و به خصوص کارکنان وزارت نفت در دوران دفاع مقدس در حال ساخت است. تا به حال هیچ فیلمی درباره جزیره خارک در دوران جنگ تحمیلی ساخته نشده است و فیلم «تا آمدن احمد» نخستین اثر سینمایی با این موضوع است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس حدود دوهزار و 800 روز در جزیره خارک جنگ بود و در این نقطه از کشور، بیش از هر شهر و نقطه دیگری از سوی ارتش صدام بمب ریخته شد و حتی رهبر انقلاب هم که در آن دوران رئیس جمهور بودند درباره ایستادگی مردم جزیره خارک در دوران دفاع مقدس سخنان فراوانی را فرموده بودند که همه در آرشیو بیانات ایشان موجود است.

این کارگردان تصریح کرد: اما جالب است که بدانید وقتی موضوع ساخت این فیلم را به مدیریت نشر ارزش‌های دفاع مقدس وزارت نفت اعلام کردیم، به ما جواب دادند که نباید این فیلم ساخته شود، چون در جزیره خارک اصلا جنگ نبوده!

صادق دقیقی ادامه داد: پس از این قضیه، از خیر حمایت وزارت نفت گذشتیم و به آنها گفتیم که تمام هزینه‌های ساخت فیلم را خودمان پرداخت می‌کنیم. اما متأسفانه از وزارت نفت به ما گفتند که اصلا اجازه ورود شما به جزیره خارک را نمی‌دهیم! هیچ دلیلی هم برای این ممانعت اعلام نکردند.این درحالی است که هر سال ده‌ها فیلم تلویزیونی و مستند در جزیره خارک ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه، با وساطت برخی از دوستان در سپاه، امکان ساخت این فیلم در گناوه فراهم شد.

دقیقی در پایان تأکید کرد که فیلم «تا آمدن احمد» با وجودی که به فداکاری‌های نیروهای وزارت نفت می‌پردازد، اما بدون سرمایه گذاری وزارت نفت و با بودجه شخصی تهیه کننده، برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر درحال تولید است.