۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

واکنش «بنت» به «بزدل» خواندن نتانیاهو

«بزدل» و «حقیر» خواندن نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی مقامات دولت آمریکا، موجب عصبانیت وزیر اقتصاد این رژیم شد تا جایی که او گفت، «آمریکا می‌خواهد اسرائیل را زیر چرخ‌های اتوبوس بیاندازد».
کد خبر : ۲۰۵۲۶۴
صراط: «نفتالی بنت» با انتقاد از سخنان مقامات آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» که در نشریه آتلانتیک به چاپ رسید، گفت،‌ «آمریکا می‌خواهد اسرائیل را زیر اتوبوس بیاندازد».

«جفری گلدبرگ» روزنامه‌نگار آمریکایی که ارتباط نزدیکی با مقامات اسرائیلی دارد و به انتشار گزارش‌های جنجالی مشهور است، در تازه‌ترین گزارش خود که در نشریه آتلانتیک منتشر شده، به اختلاف میان تل‌آویو و واشنگتن پرداخته است. وی ابتدای گزارش خود را با نقل قولی از یک مقام ارشد دولت آمریکا در مورد نتانیاهو آغاز کرده است که گفته «بی‌بی (نتانیاهو)، یک آدم حقیر است».

وی در ادامه مدعی شده است که مقامات دولت آمریکا در سال‌های اخیر در نشست‌های خصوصی با گلدبرگ، نتانیاهو را با الفاظی نظیر «متمرد»، «کوته‌بین»، «مرتجع» و «کند ذهن» یاد کرده‌اند، اما این اولین بار است که او شنیده است که یک مقام آمریکایی وی را «حقیر» توصیف می‌کند.

به نوشته گلدبرگ، وی این مسئله را با یک مقام آمریکایی دیگر که به طور مرتب با اسرائیل سر و کار دارد، در میان گذاشته است. این مقام نیز با به کار بردن لفظ «حقیر» برای نتانیاهو در مسئله فلسطین موافق بوده، اما گفته است که وی در قبال مسئله هسته‌ای ایران یک «بزدل» است. (جزئیات بیشتر).

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، در واکنش به این گزارش بود که «نفتالی بنت» گفت، «اسرائیل قوی‌تر از همه کسانی است که به آن ناسزا می‌گویند». وی با بیان اینکه نخست وزیر یک فرد عادی نیست بلکه رهبر «دولت یهود» و در کل «جهان یهود» است، اظهار داشت، توهین‌های جدی نظیر «بزدل» و «حقیر» علیه نخست وزیر اسرائیل توهین به میلیون‌ها شهروند اسرائیلی و یهودیان در سراسر جهان است.

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در ادامه با بیان اینکه رهبر عربستان که زنان و همجنس‌بازان را سنگسار می‌کند، «بزدل» خطاب نمی‌شود، اضافه کرد: «اگر آنچه نوشته شده صحت دارد، پس دولت کنونی آمریکا قصد دارد اسرائیل را زیر چرخ‌های اسرائیل بیاندازد».

بنت رژیم صهیونیستی را تنها «دموکراسی در خاورمیانه» خواند که 66 سال گذشته برای بقای خود می‌جنگد و علاوه بر این پیشتاز جهان آزاد علیه داعش، حزب‌الله، حماس و ایران است. او سپس افزود: «به جای حمله به اسرائیل و تحمیل شرایط خودکشی بر آن، باید تقویت شود. از دولت آمریکا می‌خواهم از این اظهارات توهین‌کننده برائت بجوید و آنها را فورا تکذیب کند».

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با رد گزارش نشریه «آتلانتیک» مبنی بر انتقاد آمریکا از عملکرد «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرد، او برای منافع اسرائیلی‌ها ایستادگی می‌کند و هیچ فشاری موضع او را تغییر نخواهد داد
منبع: فارس