۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵

جلیلی: مشهد شهر شادکامی مؤمنانه باشد

وی افزود: در نام زیبای مشهد مقدس، رایحه شهادت پیچیده است؛ 23 سال پیش به شوق تعلیم در مدرسه‌ای که یکی از رزمندگان خدا ذیل نام مقدس امام صادق(ع) رسم کرده بود، از مشهد جدا شدم و از نعمت مجاورت حضرت محروم ماندم.
کد خبر : ۲۰۵۶۳۱
صراط: معاون فرهنگی شهردار مشهد با تأکید بر اینکه مشهد باید شهر شادکامی مؤمنانه باشد، گفت: فعالیت فرهنگی در مشهد باید مرزبندی دقیقی با جریان غرب زده داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وحید جلیلی در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری که در تالار شهدای شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: مشهد باید شهر شادکامی مومنانه یعنی همانجایی که قرآن به آن اشاره کرده باشد؛ بنده سخت‌افزار این سمت را از آقای شادکام و نرم افزارش را هم از وصیت‌نامه شهید شادکام تحویل گرفتم.

وی افزود: در نام زیبای مشهد مقدس، رایحه شهادت پیچیده است؛ 23 سال پیش به شوق تعلیم در مدرسه‌ای که یکی از رزمندگان خدا ذیل نام مقدس امام صادق(ع) رسم کرده بود، از مشهد جدا شدم و از نعمت مجاورت حضرت محروم ماندم.

وی ادامه داد: اما خدا را شاکرم که بعد از این مدت، دوباره توفیقی حاصل شد در کنار همشهریان مشهدی، نعمت مجاورت شمس‌الشموس را دوباره تجربه کنم و به شهر شهادت بازگردم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با نیک خواندن این معارفه که در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شده است، اظهار کرد: امید است بتوانم در این مسئولیت تازه‌ای که به دوش گرفتم، تا حد مختصری که در بضاعت و همتم است، با همکاری افراد موفقیت‌هایی را کسب کنم.

وی با بیان اینکه فضای فرهنگی شهر مشهد با دو جریان مواجهه است، گفت: یک گروه دم از کارهای فرهنگی می‌زنند و آن را ذیل فرهنگ غربی در خوشی بی‌دلیل تعریف می‌کنند؛ آ‌نها می‌گویند غفلت ایجاد کنید و گذر ایام را از یاد ببرید تا مردم احساس شادی کنند؛ این جریان جدی فرهنگی در تمام جهان و به تبع آن در کشورمان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد اضافه کرد: جریان دیگر، جریان شهادت است. با همین نص صریح که می‌گوید به جاودانگی بنگرید تا خوف و امید واقعی نمایان شود. اگر بخواهم سرفصلی از کارهای خود را معرفی کنم، منشور فرهنگی از «زیارت امین‌الله» نمی‌یابم.

جلیلی با بیان اینکه در کنار جریان مروج غرب‌زده‌ی شادی، جریان متحجر و تئوری از جبهه‌های جهاد وجود دارد، افزود: متاسفانه این جریان در شهر مشهد شعار «انا رجل» سر می‌دهد و در برابر جریانی که مجاهد و پرچمدار آن امام جماعت مسجد کرامت است، جبهه‌بندی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مطمئناً باید کار فرهنگی در مشهد از یک سو با جریان غرب‌زده و از سوی دیگر با جریان قاعد، متحجر و متمسک مرزبندی جدی داشته باشد و امید است با همکاری همگان و بسترهای آماده‌ای که با زحمات دوستان قبلی فراهم شده است، جوانان را فعال کنیم تا در عرصه فرهنگی دقیق باشند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط جلیلی مشهد