۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

اظهارات لاریجانی درباره محاکمه ریحانه جباری

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان انتقادهای بین‌المللی به حکم اعدام "ریحانه جباری" را رد کرده و محاکمه وی را عادلانه دانسته و تاکید کرد که اعدام در انظار عمومی در ایران به ندرت و برای جرایم خاص انجام می‌شود.
کد خبر : ۲۰۵۷۰۹
صراط: "محمد جواد لاریجانی"، معاون بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در گفتگو با استودیو ژنو شبکه "آ ار دی" آلمان انتقادات بین المللی از اعدام ریحانه جباری را رد کرده و تصریح کرد که محاکمه عادلانه ای برای وی انجام شد.

لاریجانی اتهامات بین المللی مبنی بر ناعادلانه بودن حکم صادر شده علیه ریحانه جباری را رد کرده و گفت وی چندین بار با خانواده قربانی این پرونده برای عفو جباری صحبت کرده بود، اما اولیاء دم قربانی این درخواست را همواره رد می کردند.

وی اظهار داشت که خانواده قربانی احتمالا بیش از حد از این مسئله که در تبلیغات تاکید می شد متهم مدعی است مقتول می خواسته به وی تجاوز کند عصبانی بودند.

لاریجانی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که اعدام در انظار عمومی به ندرت در ایران انجام شده و تنها در برخی جرم و جنایت های خاص برای این منظور که تاثیر بازدارندگی داشته باشد انجام می شود. بیشتر اعدام ها در کشور ما به دلیل جرائم مواد مخدر انجام می شود.

این مقام ایرانی در بخش دیگری از این مطلب به مسئله آزادی مطبوعات در ایران پرداخته و گفت: در کشور ما این امکان پذیر است که به دولت آشکارا انتقاد شود، اما اسلام یا احساسات اسلامی را جریحه دار کردن یک خط قرمز است. هیچ کس نباید این کار را انجام دهد. مدارا اساسا برای دموکراسی ما مهم است اما مدارای کامل نه امکان پذیر و نه درست است.

منبع: تسنیم