۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

هیئت امنیتی چین راهی افغانستان می‌شود

کاردار چین در دیدار با معاون اداری وزارت خارجه افغانستان از سفر قریب‌الوقوع هیئت امنیتی آن کشور به کابل خبر داد.
کد خبر : ۲۰۵۷۵۶
صراط: به نقل از وزارت خارجه افغانستان، «شین شی جی» کاردار چین قبل از ظهر امروز با «عتیق الله عاطف مل» معاون اداری وزارت خارجه افغانستان در کابل دیدار و از سفر یک هیئت بلند پایه امنیتی آن کشور در روزهای آینده به افغانستان خبر داد.
 
این هیئت به منظور بحث و گفت‌وگو روی موضوعات امنیتی و تحکیم صلح و ثبات در افغانستان  ابتدا به کشور پاکستان سفر کرده و از آنجا رهسپار افغانستان خواهد شد.
 
در این دیدار عاطف مل، معاون اداری وزارت خارجه افغانستان از نقش ارزنده چین به عنوان یک کشور دوست و همسایه یاد نمود و از همکاری‌های سیاسی و اقتصادی آن کشور در 13 سال گذشته با افغانستان، تشکر کرد.
 
وی افزود: چین با استفاده از روابط نیک و دوستانه خود با کشور پاکستان، در تحکیم صلح و ثبات در افغانستان می‌تواند نقش بسیار مهمی را بازی کند.
 
این مقام افغان خاطر نشان کرد: چین با در اختیار داشتن ابزار مدرن و پیشرفته، می‌تواند روی معادن فراوان سنگ‌های قیمتی و گاز و نفت افغانستان سرمایه‌گذاری کند.
 
انتخاب چین به عنوان دومین کشوری که رئیس جمهور افغانستان به عنوان سفر خارجی تعیین نمود نشان دهنده تصمیم جدی اشرف غنی برای برقراری روابط مستحکم‌تر با این کشور است.
منبع: فارس