۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

زمان کنگره بزرگداشت آیت‌الله بهجت

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه کنگره بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت، اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ برگزار می‌شود، گفت: این کنگره با محوریت، مبانی علمی، ابعاد شخصیتی، حکومت اسلامی، ولایت و مهدویت برگزار می‌شود.
کد خبر : ۲۰۵۸۸۶

صراط: ناصر عاشوری با اشاره به همایش ملی بزرگداشت حضرت آیت‌الله الظمی بهجت فومنی (ره) در اردیبهشت 94 در گیلان، اظهار کرد:همایش بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) با محوریت اندیشه‌ها و مبانی علمی، ویژگی و ابعاد شخصیتی،حکومت اسلامی و ولایت و مهدویت با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در سطح ملی برگزار می‌ّود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان تا 10 اسفند ماه مهلت دارند تا مقالات و موضوعات علمی خود را ارسال کنند، افزود:  مجوز این همایش ملی توسط رئیس دانشگاهای آزاد اسلامی کشور تائید شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص ابعاد  و شخصیت وجودی  و علمی آیت‌الله العظمی بهجت فومنی (ره) کمتر شاهد تحقیقات و پژوهش در دانشگاه‌ها بوده‌ایم، گفت:در این زمینه کم کاری‌ها بسیار است.

عاشوری تاکید کرد: با برگزاری این همایش جوانان و اساتید با روش اجتهادی و شیوه استنباطی و فقهی و اصول این مرجع آشنا شده و این مشروط بر این است که فلسفه ایشان را بررسی و روش تفسیر فقهی را ارزیابی می‌کنند.

وی با بیان اینکه عرفان عملی و عبودیت ایشان از جایگاه رفیع برخوردار بوده است، تصریح کرد: دانشجویان کنکاش و بررسی علمی خود را  از جایگاه شخصیتی او در عترت، قرآن، نهج البلاغه و سبک زندگیش را به عنوان عادل و جایگاهشان در مرجعیت دینی و حکومت اسلامی بررسی کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط ایشان با مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) و نظرات علمی ایشان در بحث انتظار، مهدویت، حکومت انقلاب اسلامی و عصر ظهور از طرف دانشجویان و اساتید مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته است.

عاشوری هدف از برگزاری این همایش ملی را پی بردن به شخصیت وجودی آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) با تحقیق و پژوهش خواند و افزود: مقالات برتر تحقیقی در این همایش در مجموعه کتابی مستند  به چاپ می‌رسد.

منبع: تسنیم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم