۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
روزنامه لبنانی:

ترکیه موصل را هلال شیعی می‌داند

"مقامات ترکیه سقوط موصل به دست داعش را یک پیروزی تلقی می کنند، چرا که آنها موصل را به عنوان هلال شیعی به حساب آوره اند که ایران را به عراق، سوریه و لبنان پیوند می دهد."
کد خبر : ۲۰۵۹۴۱
صراط:  روزنامه لبنانی البناء نوشت: «حمایت آشکار ترکیه از جنجال های غرب برای سقوط نظام سوریه به دامن زدن اختلافات میان ایران و ترکیه منتهی شده است. حزب حاکم در این کشور برای زنده کردن حکومت عثمانی در منطقه سعی می کند تا بیشترین سود از سقوط نظام سوریه را از آن خود نماید. این اقدام مقامات ترکیه باعث شد تا ایران مسئولیت کشتار مردم سوریه را متوجه این کشور بداند.
مقامات ترکیه تصور کرده اند که می توانند بر جهان اسلام حکومت کنند، به همین خاطر در دهه اخیر از اخوان المسلمین و گروه های تروریستی مانند القاعده در جزیره عربی حمایت کرده و تلاش می کنند تا گروه های تروریستی مانند النصره و داعش را با اهداف خود در منطقه هماهنگ نمایند. ترکیه این سیاست را بعد از آن بکار گرفت که در مصر، تونس و یمن نتوانست اهداف خود را محقق کند؛ به همین خاطر به حمایت از گروه های تروریستی در عراق و سوریه روآورد.
مقامات ترکیه سقوط موصل به دست داعش را یک پیروزی تلقی می کنند، چرا که آنها موصل را به عنوان هلال شیعی به حساب آوره اند که ایران را به عراق، سوریه و لبنان پیوند می دهد. با اینکه موصل به دست داعش و حامیانش افتاد ولی مقامات ایران در جبهه یمن توانستند به نتیجه ای برسند که اردوغان در دهه های اخیر نتوانست به آن دست یابد و این پیروزی ایران باعث شد تا عربستان برای کنار زدن ترکیه از سلطه بر سنی ها در جهان عرب تلاش کند تا با ایران وارد مذاکره شود.»