۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹

شعار علیه آل سعود در عربستان +تصاویر

صدها نفر از مردم عزادار قطیف، صبح سه‌شنبه در خیابان انقلاب (الثورة) در عزای امام حسین -علیه‌السلام- راهپیمایی کردند و در آن علیه دولت عربستان و خاندان آل سعود شعار دادند.
کد خبر : ۲۰۶۲۳۸
صراط: همزمان با برگزاری راهپیمایی عاشورایی در شرق عربستان، یک تن از مجروحان حادثه تروریستی در احساء عربستان بر اثر وخامت جراحات وارده شهید شد و از طرف دیگر، نیروهای امنیتی یکی از عوامل این حادثه را کشتند.

دوشنبه‌شب شهرک «الدالوة» در استان الاحساء عربستان، شاهد حمله افراد مسلح ناشناس به یک حسینیه بود که در نتیجه آن هفت نفر به شهادت رسیدند و حداقل 30 نفر مجروح شدند (جزئیات بیشتر).

منابع مطلع در الاحساء به خبرگزاری فارس گفتند که یک تن از مجروحان به دلیل وخامت حالش در بیمارستان «الجفر» جان سپرد و بدین ترتیب شمار شهدای حادثه الاحساء به هشت نفر افزایش یافت.

شهید جدید «حسن حسین عبدالله العلی» است در حالی که پیشتر «عبدالله محمد الیوسف»، «عادل عبدالله حرابة»، «زهیر حبیب المطاوعة»، «عبد الله حسین المطاوعة»، «مهدی عید المشرف»، «محمد عبدالله المشرف»، «محمد حسین البصراوی» شهید شده بودند.

از طرف دیگر، صبح سه‌شنبه وزارت کشور عربستان اعلام کرد که در پی تعیقب عاملان حادثه، شش نفر بازداشت شده‌اند. اما منابع مطلع در الاحساء به خبرگزاری فارس گفتند که شمار بازداشت شدگان 9 نفر است و نفر دهم که عامل اصلی حادثه بوده است، در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده و یک نفر نیز از نیروهای امنیتی سعودی به ضرب گلوله وی، از پای در آمده است.

ساعاتی پس از آنکه وزارت‌خارجه ایران حمله به شیعیان حسینیه الاحساء را محکوم کرد، خبرگزاری رویترز نیز گزارش کرد که یکی از عوامل این حادثه کشته شده است اما به کشته شدن نیروی امنیتی اشاره‌ای نکرد.

بنا بر گزارش منابع مطلع، نیروهای امنیتی سعودی از صبح سه‌شنبه عاملان این حادثه را در منطقه القصیم تحت تعقیب قرار دادند و موفق شدند 9 نفر را بازداشت کنند. نفر دهم نیز کشته شد.

گفته می‌شود این افراد همه تابعیت سعودی دارند و فرد کشته شده سرکردگی گروه را بر عهده داشته است که قبلا نیز برای آنچه «جهاد در سوریه» نامیده می‌شده است، به سوریه رفته بودند.

حمزه الحسن از معارضان عربستانی در صحفه توئیتر خود مسئولیت این حادثه را بر عهده دولت آل سعود دانست و اعلام کرد که این اتفاقات ناشی از ادبیات تکفیری است که عربستان ترویج داده و می‌دهد.

عزاداری مردم برای شهدای الاحساء همزمان با عزاداری عاشورا

دو‌شنبه‌شب، پس از رخداد حادثه، نوحه‌خوانان ماوقع را در لابه‌لای مراسم عزاداری به اطلاع مردم رساندند. نوحه‌خوانان در میان اشغار خود اعلام کردند که «هفت نفر از ما را شهید کردند.. فدای حسین علیه‌السلام».

راهپیمایی عاشورایی مردم قطیف در خیابان «الثورة» (انقلاب) و شعار علیه آل سعود

از طرفی دیگر، صدها نفر از مردم عزادار قطیف، صبح سه‌شنبه در خیابان انقلاب (الثورة) در عزای امام حسین -علیه‌السلام- راهپیمایی کردند و در آن علیه دولت عربستان و خاندان آل سعود شعار دادند. شرکت‌کنندگان در این مراسم، حمله به عزاداران شهر الاحساء را محکوم کردند و مسئولیت اتفاق الاحساء را بر عهده دولت عربستان دانستند.

شعار علیه آل سعود در عربستان +تصاویر

شعار علیه آل سعود در عربستان +تصاویر

منبع: فارس