۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

تجمع ضددولتی مردم انگلیس در لندن

مردم انگلیس در اعتراض به سیاست‌های دولت با حضور در خیابان‌های لندن تجمع کردند که به موجب آن عده‌ای به دست پلیس انگلیس دستگیر شدند.
کد خبر : ۲۰۶۴۰۱
صراط: گروهی از فعالان ضد سرمایه‌داری در لندن در اعتراض به نابرابری اقتصادی، سیاست‌های ریاضتی دولت انگلیس، نقض حقوق بشر و شنود ارتباطات تلفنی و اینترنتی، هم‌چنین کودک‌آزاری میان مقامات این کشور، چهارشنبه عصر (دیروز) راهپیمایی کردند.

اعتراض روز چهارشنبه لندن توسط گروهی به نام «ناشناس» ترتیب داده شد و معترضین با پوشیدن نقاب مسافتی طولانی را تا ساختمان مجلس طی کردند؛ معترضین فریاد می‌زدند «تنها یک راه وجود دارد و آن انقلاب است».

یکی از معترضین که از شهر لیورپول به لندن آمده‌بود تا در این اعتراض عمومی شرکت کند گفت «کودک آزاری» در میان مقامات انگلیس دلیل حضور وی در این اعتراض گسترده است. وی با اشاره به عمومیت داشتن این جرم در انگلیس گفت امیدوار است با پیگیری‌های قانونی مجرمین دستگیر و زندانی شوند.

یکی دیگر از معترضین خانم کهنسالی بود که به دلیل فشارهای اقتصادی از سوی دولت بر مردم، به جمع اعتراض‌کنندگان پیوسته‌ بود. وی به خبرنگاران گفت ریاضت اقتصادی دولت منجر به قطع خدمات بسیاری در انگلیس شده‌ است و وی در اعتراض به این مسئله در راهپیمایی شرکت کرده‌است.

عده‌ای از این معترضین نیز در مقابل ساختمان اصلی بی.‌بی.‌سی در مرکز لندن تجمع کردند که پلیس ضدشورش انگلیس فورا در محل حضور پیدا کرد. پلیس لندن 9 تن از معترضین پنجم نوامبر (دیروز) را دستگیر کرد.
منبع: فارس