۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶

اظهارات درخشان درمورد «آی‌کیو» بازیکنان

سرمربی پرسپولیس گفت: بی‌دقتی و اشتباهات فردی در تیم ما زیاد شده است و این مسائل من را عذاب می‌دهد.
کد خبر : ۲۰۶۴۴۷
صراط: حمید درخشان پس از تساوی 2 بر 2 مقابل گسترش فولاد تبریز گفت: بازی خوبی انجام دادیم و در حالی که خیلی راحت می‌توانستیم 3 امتیاز را از آن خود کنیم فقط به یک امتیاز رسیدیم. متاسفانه اتفاقاتی در این بازی رخ داد که از دست یک مربی خارج بود. وقتی دقیقه آخر یک پنالتی به راحتی از دست می‌دهید و روی اشتباهات فردی گلی دریافت می‌کنید؛ یعنی آخر بدشانسی.

وی افزود: تیمی که 2 گل از حریفش جلو می‌افتد یعنی اینکه تیم بسیار شایسته‌ای است اما یادمان باشد زدن 2 گل به این معنا نیست که همه چیز تمام شده و ما در واقع بازی برده را از دست دادیم. امروز روز بد پرسپولیس بود و شاید هم بدشانس‌ترین تیم بودیم. می‌توانستیم به راحتی برنده بازی باشیم ولی به خاطر اشتباهات فردی و بدشانسی که آن هم قسمتی از فوتبال است فقط به یک امتیاز رسیدیم. امروز بار دیگر به همه ثابت شد قانون فوتبال این است که اگر دقت نکنید و از فرصت‌های به دست آمده استفاده لازم را نبرید ممکن است خیلی چیزها را از دست بدهید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اعتراض هواداران این تیم به پیام صادقیان هنگام ورود این بازیکن به زمین گفت: جایم را باید عوض کنم و به یک روانشناس بدهم! در فوتبال از این اتفاقات زیاد می‌افتد. وقتی بازیکن احساس مسئولیت می‌کند و می‌خواهد بازی را ببرد فشار زیادی روی خود احساس می‌کند. همه چیز ممکن است در فوتبال هماهنگ نباشد و اتفاقات ریزی بیفتد که برای هیچ‌کس قابل پیش‌بینی نیست. وقتی دروازه‌بان تیم ما اشتباه بچه‌گانه نکند قطعا برنده از زمین خارج می‌شویم، وقتی بازیکن جام‌جهانی ما ضربه پنالتی را به تیر دروازه می‌زند کاری از دست ما برنمی‌آید و این از اتفاقات فوتبال است و کسی هم نمی‌تواند پیش‌بینی کند.

درخشان با بیان اینکه فشار زیادی روی بازیکنان است که حتما در بازی‌ها به پیروزی برسند، تصریح کرد: این مسئله به بازیکن فشار می‌آورد که حتما باید برنده باشد. وقتی تیمی جلو می‌افتد بازیکن باید حرفه‌ای‌گری کند که چطور توپ را در زمین نگه دارد یا زمانی که بازی به تساوی کشیده شد بازیکنان ما می‌توانستند با زدن پنالتی به پیروزی برسند. اگر پنالتی را به بازیکن داخلی می‌دادم برخی‌ها می‌گفتند چرا پنالتی را به بازیکنان خارجی تیمت نداده‌ای.

«وقتی بازیکن جام جهانی پرسپولیس پنالتی را به گل تبدیل نمی‌کند کاری از دست من برنمی‌آید»، وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: برخی چیزها از دست من خارج است. نمی‌توان گفت وقتی بازیکن پنالتی را به گل تبدیل نمی‌کند به لحاظ روحی - روانی به هم ریخته است. در فوتبال اگر تمرکز را از دست بدهید، خیلی چیزهای دیگر را از دست می‌دهید.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که از چه موقع قرار است حاشیه‌های تیمش جمع شود تا هر هفته شاهد اعتراض یک بازیکن نباشیم، گفت: جمع کردن حواشی تیم خیلی ساده است به شرطی که دست شما پر باشد. ما از وقتی که تیم را تحویل گرفتیم هر هفته یک بازیکن به تصمیم ما معترض شده و اگر قرار بود بعد از هر بازی یک نفر را به خاطر این کار اخراج می‌کردیم الان برای این بازی بازیکنی در تیم نمانده بود که بخواهم او را به میدان بفرستم.

درخشان ادامه داد: حق با شماست باید با این بازیکنان برخورد شود اما شما ببینید وضعیت ما به چه شکلی است. هر هفته مجبوریم بازیکن به کمیته انضباطی باشگاه معرفی کنیم تا با او برخورد شود. این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم چرا که وقتی دست ما بسته است و 5-6 بازیکن را به علت مصدومیت در اختیار نداریم نمی‌شود بازیکن خطاکار را اخراج کرد. اگر در شرایط مناسب قرار داشتیم شک نکنید خیلی جدی‌ با چنین بازیکنانی برخورد می‌کردیم. ما می‌توانستیم خیلی راحت عذر بازیکن خطاکار را بخواهیم.

وی اظهار داشت: پرسپولیس جایی نیست که بازیکن هر کاری دلش بخواهد انجام دهد. یک بازیکن باید حرفه‌ای فکر کند و مراقب رفتارهایش باشد. ما که نمی‌توانیم هر هفته از کمیته انضباطی بخواهیم با فلان بازیکن برخورد کند. شما ببینید بازیکنی مثل کاسیاس یا گرث بیل در رئال مادرید با وجود قراردادهای سنگین مالی که قابل مقایسه با بازیکنان ما نیست چطور رفتار حرفه‌ای در قبال نیمکت‌نشینی‌شان انجام می‌دهند. متاسفانه اینجا اصلا چنین مسائلی رعایت نمی‌شود و یک بازیکن نمی‌تواند مراقب رفتارهای خودش باشد. آنها فکر می‌کنند در همه بازی‌ها باید فیکس باشند در حالی که یک بازیکن حرفه‌ای حتی اگر 5 دقیقه هم بازی کند نباید اعتراض کند.

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا تیمش مشکل مالی دارد که بازیکنان صبح روز امروز به این مسئله اعتراض کرده بودند افزود: اصلا چنین مشکلی در تیم وجود ندارد. صبح امروز قرار بود پرداختی هفتگی بازیکنان انجام شود اما به شنبه آینده موکول شد. دلیلش هم به خاطر یکی دو امضا بود. تیم ما اصلا مشکل مالی ندارد و باشگاه به تمامی تعهدات مالی‌اش عمل کرده است.

سرمربی پرسپولیس مشکل بدنی بازیکنانش را رد کرد و ادامه داد: قبول دارم که بازیکنان در نیمه دوم بازی کمی خسته بودند و دلیلش هم به این خاطر است که ما مجبوریم با یک ترکیب در بازی‌هایمان به میدان برویم. چند بازیکن خود را به دلیل مصدومیت نداریم و دستمان بسته است اما با وجود خستگی فرصت کافی برای شکست حریفمان داشتیم، اشتباهات فردی و از دست رفتن یک ضربه پنالتی دلیل عدم پیروزی ما بود و نمی‌شود آن را به خستگی بازیکنان ربط داد. بی‌دقتی و اشتباهات فردی در تیم ما زیاد شده است و این مسائل من را عذاب می‌دهد.

درخشان افزود: دو دروازه‌بان خوب داریم که از هر کدام از آنها استفاده می‌کنیم اشتباه فاحش انجام می‌دهد، یکی از فاصله 45 متری گل می‌خورد و دیگری از زاویه بسته، به این دروازه‌بان‌ها چه می‌توانم بگویم؟ آنها باید بفهمند که الان و در این شرایط حساس تیم جای این اشتباهات نیست. این اشتباهات به من مربی ربط ندارد. امیدوارم در بازی‌های آینده هرگز شاهد چنین اتفاقاتی در تیمم نباشم. امروز بدترین اتفاقات ممکن در بازی ما رخ داد؛ از اشتباهات فردی گرفته تا بدشانسی‌های فراوان.

وی گفت: باید پیگیر این اشتباهات باشیم تا دیگر از این اتفاقات نیفتد. برخی مواقع یک غفلت می‌تواند شما را بازنده کند و هر لحظه غفلت شما را نابود خواهد کرد. به همین خاطر است که می‌گویم که نباید اشتباه داشته باشیم.

درخشان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نیلسون و سوشا مکانی سال گذشته عملکرد خوبی داشتند و آیا در تمرینات نظارتی بر آنها وجود دارد یا نه، تصریح کرد: اشتباهات ما اشتباه فردی است. اگر تیم حریف از روی تاکتیک مثل زدن سر به گل برسد، می‌توانیم بگویم تیم ما به لحاظ فنی ضعف دارد و باید آن را برطرف کنیم اما وقتی که از جایی گل بخورید که تصور آن را نمی‌کنید، یعنی اشتباه فردی.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: برخی مواقع خلاقیت و «آی‌کیو» بازیکن است که او را از دیگر بازیکنان متمایز می‌کند. در صحنه‌ای توپ وارد سه کنج دروازه می‌شود که نمی‌توان به دروازه‌بان ایراد گرفت چون کاری از دست او برنمی‌آمد و گل فوق‌العاده‌ای به ثمر رسیده است اما وقتی از زاویه بسته گل می‌خوریم، یعنی اشتباه بچه‌گانه. این مسئله هم به خود شخص برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: هر دو دروازه‌بان ما در تمرینات خوب کار کرده و بهترین توپ‌ها را می‌گیرند اما نمی‌دانم چرا در بازی‌ها اشتباهات بچه‌گانه و ساده انجام می‌دهند.

منبع: تسنیم