۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۵

نحوه کسب سهمیه المپیک

برای نخستین بار امتیاز وزنه برداران هر تیم برای کسب سهمیه المپیک به صورت خودکار و براساس عملکرد کل نفرات آن تیم مشخص می شود. این تصمیم در کنگره فنی مسابقات جهانی وزنه برداری که دقایقی پیش به اتمام رسید گرفته شد.
کد خبر : ۲۰۶۴۸۲
صراط: برخلاف ادوار گذشته رقابتهای انتخابی المپیک که کشورها موظف بودند قبل از شروع مسابقات، اسامی 6 وزنه بردار خود را برای کسب سهمیه معرفی کنند، این بار به صورت خودکار، امتیاز 6 وزنه برداری که بهترین نتیجه را برای تیم خود به دست بیاورند محاسبه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری،بهمن زارع، سرمربی تیم ملی وزنه برداری که در کنگره فنی مسابقات جهانی وزنه برداری حضور داشت، با اعلام این خبر گفت: این مهمترین تصمیم اتخاذ شده در کنگره فنی مسابقات جهانی بود که با استقبال تیم های شرکت کننده نیز مواجه شد. به این ترتیب دیگر لازم نیست مربیان اسامی 6 وزنه بردار خود را قبل از شروع رقابتها به کمیته برگزاری معرفی کنند. این تصمیم باعث می شود رقابت بیشتری میان نفرات یک تیم ایجاد شود و همه تلاش کنند تا بیشترین امتیاز را برای تیم خود به دست بیاورند.

دیگر تصمیم اتخاذ شده در کنگره فنی مسابقات جهانی، تعیین رکورد ورودی برای اوزان مختلف بود. با توجه به اعلام آمادگی 74 کشور برای حضور در رقابتهای جهانی و ثبت نام بیش از 500 وزنه بردار زن و مرد، کمیته برگزاری مسابقات برای اوزان هشتگانه مردان و اوزان هفتگانه زنان رکورد ورودی در نظر گرفت تا وزنه بردارانی که رکوردشان کمتر از رکوردهای ورودی اعلام شده است، اجازه حضور در این رقابتها را پیدا نکنند.

براین اساس رکوردهای ورودی تعیین شده در بخش مردان به شرح زیر است:

دسته 56 کیلوگرم: 218 کیلوگرم

دسته 62 کیلوگرم: 240 کیلوگرم

دسته 69 کیلوگرم: 259 کیلوگرم

دسته 77 کیلوگرم: 282 کیلوگرم

دسته 85 کیلوگرم: 288 کیلوگرم

دسته 94 کیلوگرم: 303 کیلوگرم

دسته 105 کیلوگرم: 317 کیلوگرم

دسته 105+ کیلوگرم: 345 کیلوگرم