۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹

شکارچیان غیرمجاز به دام افتادند

سه شکارچی غیرمجاز قبل از اقدام به شکار، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان دستگیر شدند.
کد خبر : ۲۰۶۷۰۲
صراط:  مسوول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان گفت: ماموران یگان حفاظت شهرستان گرگان حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی در منطقه «دشتی» سرخنکلاته، موفق به دستگیری سه شکارچی غیرمجاز شدند.
 
احمد دباغیان افزود: در بازدید از خودروی شکارچیان، یک قبضه سلاح شکاری دو لول و دو قبضه سلاح تک لول که یک قبضه آن قاچاق بود، کشف و ضبط شد.
 
وی متذکر شد: پرونده متخلفان پس از سیر مراحل حقوقی به دادگاه ارایه می شود.
 
دباغیان همچنین گفت: با کمک دوستدار حیات وحش، یک بهله کرکس مصری مصدوم به کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست ‏گلستان تحویل شد‏‎.‎
 
وی اظهار کرد: این پرنده مصدوم سه روز پیش در تماس تلفنی یک همیار محیط زیست در شهر فاضل آباد، به کارشناسان اداره نظارت بر حیات وحش تحویل داده شد.
 
وی افزود: این پرنده اکنون تحت نظر دامپزشک معتمد حفاظت محیط زیست گلستان نگهداری و مراقبت های لازم برای حصول اطمینان از سلامتی حیوان انجام می شود تا برای رهاسازی در طبیعت آماده شود.
 
دباغیان با قدردانی از شهروندان دوستدار حیات وحش به دلیل همراهی در حفاظت از محیط زیست، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از شکار، صید و تخریب غیرمجاز طبیعت، یا هر حیوان مصدوم و زخمی، موضوع را با شماره تلفن 01732545463 به صورت شبانه روزی اطلاع دهند.
منبع: ایرنا