۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹

بازی آمریکایی‌ها با آمار انتخاباتی+نمودار

شبکه خبری الجزیره در مقاله‌ای تحلیلی، به بررسی مبنای اعلام آمار میزان مشارکت در انتخابات آمریکا پرداخته و با استناد به آمار خود آمریکایی‌ها، پرده از دروغین بودن آمار منتشر شده برداشته است.
کد خبر : ۲۰۶۷۸۶
صراط: شبکه خبری الجزیره در گزارشی به یک غلط مصطلح در آمار انتخاباتی آمریکا پرداخته که همیشه در هجمه رسانه‌ای ناپدید شده است.

الجزیره می‌گوید که در آمریکا مردم پیش از حضور در پای صندوق‌های رأی، ثبت‌نام می‌کنند و دولت هم با استفاده ابزاری از این آمار و اعداد، آمار میزان مشارکت را از میان ثبت‌نام‌کنندگان استخراج می‌کند و آن را به عنوان میزان مشارکت مردم در انتخابات به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

بازی آمریکایی‌ها با آمار انتخاباتی+نمودار

بر اساس آمار منتشره، از میان شهروندان آمریکایی واجد شرایط سنی رأی دادن، 70 میلیون نفر به هر دلیلی برای رأی دادن، ثبت نام نمی‌کنند؛ دولت آمریکا اما برای محاسبه میزان مشارکت، این افراد را که ثبت‌نام نکرده‌اند به حساب نمی‌آورد و مشارکت را بر اساس میزان رأی‌دهندگان از جمع ثبت‌نام‌کنندگان محاسبه می‌کند؛ نتیجه محاسبات واقع‌گرایانه آنکه اعلام حضور 38 درصد از آمریکایی‌های بالغ در حوزه‌های رأی‌گیری، آماری اشتباه و گمراه کننده است و در حقیقت، کم‌تر از 30 درصد از شهروندان ایالات متحده در این دوره در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند و در انتخاب سناتورها شرکت جستند.

البته این آمار زیر 30 درصد هم باز جای اشکال است، زیرا در این دوره از انتخابات سنا که به گفته خود آمریکایی‌ها، میزان مشارکت به کم‌ترین حد از سال 1840 میلادی رسیده است، مردم فقط برای رأی دادن به نامزدهای سناتوری پای صندوق نیامدند بلکه در این دوره با توجه به تجمیع انتخابات، مردم برای انتخاب فرمانداران ایالتی هم رأی می دادند، فرماندارانی که برای زندگی مردم محلی مهم‌تر و تأثیرگذارتر از سنا هستند.

بر مبنای همین آمار بوده که «شاموس کوک» دیروز در نشریه کانترپانچ نوشته بود که میزان واقعی مشارکت در انتخابات هفته گذشته سنا، بین 13 تا 19 درصد بوده است.
منبع: فارس