۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

آماری از پیشنهادهای رشوه‌ به ناجا

مشاور رئیس بازرسی کل ناجا گفت: در ۶ ماهه اول ۹۳ حدود ۴ هزار مورد رد رشوه واصل شده؛ رشوه‌هایی که گاهی تا ۵۰۰ میلیون تومان هم می‌شود.
کد خبر : ۲۰۶۸۷۶
صراط: سردار حسن بختیاری مشاور رئیس بازرسی کل ناجا در نشست خبری سومین همایش ملی پلیس و ارتقای سلامت اداری، اظهار داشت: محیط کار ناجا منهای بخش خدماتی آن با محیط‌های آلوده سروکار دارد و در جاهایی که محیط آلوده است، افراد متخلف تلاش می‌کنند تا مامور ناجا را قانع کنند.
 
مشاور رئیس بازرسی کل ناجا تصریح کرد: در 6 ماهه اول 93 حدود 4 هزار مورد گزارش رد رشوه واصل شده است. رشوه‌هایی که گاهی تا 500 میلیون تومان هم می‌شود.
 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در یکی از پیمایش‌ها مختصات خود را نسبت به 10 سازمان دیگر سنجیدیم؛ سازمان‌هایی چون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، دفاتر اسناد رسمی، بیمارستان‌ها، دادگستری و دادگاه‌ها، واحدهای گمرک، ادارات دارایی و مالیات، بانک‌ها و شهرداری‌ها که رتبه کلانتری از نظر سلامت اداری رتبه 5 در بین این 10 دستگاه شد.
 
مشاور رئیس بازرسی کل ناجا افزود: اگر گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی را مطالعه کنید، پلیس در کشورهای دیگر در انتهای سلامت اداری است اما به حمدلله کلانتری توانسته در بین این سازمان‌ها رتبه 5 را کسب کند.
 
وی در پاسخ به پرسش فارس درباره رتبه سلامت اداری پلیس ایران از نظر سازمان شفافیت بین‌المللی گفت: سازمان شفافیت بین‌المللی در ایران شعبه ندارد.
 
ادامه دارد...

منبع: فارس
برچسب ها: ناجا رشوه انتظامی