۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵

بروجردی: توافق نشود باید به حساب آمریکا نوشت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در توافق با کشورها از خطوط قرمز خود عبور نخواهد کرد و اگر توافق حاصل نشود، صورتحساب آن را باید حتما به حساب آمریکا نوشت که احتمال دارد چارچوب منطقی توافق را نپذیرد.
کد خبر : ۲۰۶۹۱۳
صراط: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه 18 آبان) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: اتفاقی جز اینکه زمان در حال به انتها رسیدن است، نیفتاده.

وی ادامه داد: احتمال اینکه خروجی مذاکرات عمان نوعی توافق باشد، منتفی نیست، اما به هیچ وجه نمی‌توان پیش‌بینی خوشبینانه‌ای از آن ارائه کرد که همه چیز در عمان به پایان خواهد رسید، بنابراین با توجه مواضع جمهوری اسلامی ایران بسیار شفاف است و بارها اعلام شده، به هیچ وجه از مواضع اعلام شده عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
 
نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در توافق با کشورها از خطوط قرمز خود عبور نخواهد کرد و اگر توافق حاصل نشود، صورتحساب آن را باید حتما به حساب آمریکا نوشت که احتمال دارد چارچوب منطقی توافق را نپذیرد.

رئیس کمیسیوت امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رابطه خوب با عمان دلیل برگزاری مذاکرات در این کشور است، ولی لزوماً این رابطه خوب تاثیری در محتوای مذاکرات نخواهد داشت.
 
وی میانجی‌گری عمان در مذاکرات را رد کرد و اظهار داشت: میانجی‌گری زمانی مطرح است که ارتباطی بین دو طرف نباشد و طرف ثالثی بخواهد وساطت کند، اما سال‌ها است که در سطح وزیر خارجه با آمریکا ارتباط داریم.
 
این نماینده مجلس همچنین در مورد گزارش اخیر آمانو، یادآور شد: مثل همیشه فرازی از اینکه ما از مجموعه مواضع انحرافی نداشته‌ایم، آورده و سهمی هم برای آمریکایی‌ها می‌گذارد که همان روش همیشگی و شناخته شده آقای آمانو است. انصاف حکم می‌کرد با توجه به همکاری‌های ایران با آژانس این گزارش فرازهای مثبت‌تری می‌داشت.
 
بروجردی تصریح کرد:  این جمله که معلوم نیست در آینده چه اتفاقی بیفتد درباره هر کشور دیگری هم قابل طرح است، بنابراین ذکر آن جز اینکه حرکتی در جهت خوشایند آمریکایی‌ها هست، تصویر دیگری ندارد.